{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  Volvo b20 penta hjælp!!
  • #1   21. sep 2015 Havede engang en B30 med samme problem.
    Fandt et ved en hugger og fik det monteret, virkede fint.
    Forskellen på et biltopstykke kontra marinetopstykke er at, på marine er der rør inde i kølekanalerne. Tror det er for at minimere korrision.
    Sagt på en anden måde et mariniseret topstykke holder nok meget længere, men et biltopstykke kan sagtens holde x antal år.
    Og sådan et gammel Amazone topstykke kan ikke koste mange peanuts..


  • #3   21. sep 2015 Jeg har en hel B20 motor der står adskilt. Motoren kommer fra en 142E så der en holder til indsprøjtnings dysser.

  • #4   21. sep 2015 fra bil

    profilbillede
  • #5   21. sep 2015 fra penta motoren

    profilbillede
  • #6   21. sep 2015 Har lige købt et b20 topstykke fra en bil. Det er dog ikke 100% magen til. Der er nogle vandkanaler som er lidt anderledes. nogle forslag? ?

  • #7   22. sep 2015 Hvis bare kanalerne på blokken er overens med topstykket.
    Hvis du forstår.. læg toppakning på topstykket og se om hullerne(kølekanaler) passer.


  • #8   22. sep 2015 de er helt ens mod blokken?

  • #9   22. sep 2015 Jamen så kan jeg ikke se det skulle være et problem. Husk og plan topstykket.
    Og spænd med moment i rigtig rækkefølge (kryds-spænde fra midten og ud)
    Start og kør varm og efterspænde. Husk og tjekke om den køler (i lang tid med halv og hel gas) inden du står til søs..


  • #10   22. sep 2015 den er direkte hav vands kølet. der for at de rådner op topstykke på penta motoren. Men må lige se om jeg kan lave om på de huller

  • #11   24. sep 2015 Jeg ville da renovere det originale topstk. hvis det er muligt, da det har større indsugningsventiler , og dermed også mulighed for højere ydelse. Men ingen problemer i den ombygning du har gang, hvis du da kan lidt selv.

  • #12   25. sep 2015 Det er desværre rustet helt op. Så det skal skiftes. den sejler med direkte saltvand som køling igennem motoren....

  • Michael A
    Michael A Tilmeldt:
    jul 2021

    Følger: 1 Svar: 1
    #13   28. jul 2021 nogle her inde der ved hvordan man kan få en volvo b18 til at passe i en båd det hele er nesten det samme som på b20 men da manifolden bliver varm har jeg et problem med kølingen af manifolden er der nogle der ved hvordan jeg får kølet den eller ved hvordan jeg kan gørre da motoren har brug for både vandpumpen fr motoren til kølervæsken som en bil men også saltvandet gemmen en væksler kan man nøges med at svejse 3 stusser på manifolden da salt vandet skal væk igen evt sammen med udstødningen ligesom den gjore før med penta manifolden

Kommentér på:
Volvo b20 penta hjælp!!

Annonce