{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
529 visninger | Oprettet:

Eksplosionsfare ?? {{forumTopicSubject}}

Glædelig jul.
Kulden har fået mig igang med projekt diesel kabinevarmer i min lille skude, men så kom jeg til at tænke på, at jeg kan lugte Benz nede i rummet hvor den skal være. Tanken er ude foran og varmere skal være bag i, men jeg blev lidt bekymret for hvor meget damp der skal til før jeg letter fra sædet og bliver sendt til himmels 😂 og hvordan undgår jeg det. Skal der bare lidt udluftning til eller skal der meget damp til før det er farligt? Håber i forstår spørgsmålet, better Safe than sent to space 😅


Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  Eksplosionsfare ??
  • #1   27. dec 2023 Spørgsmålet er om du opnår den rette blanding af luft og benzin. Der skal mindst være ca 75ml fordampet benzin pr m3 luft for at kunne antænde. Jeg vil FORMODE det er en højere koncentration end blot lidt benzinlugt, men det er jo heller ikke min røv der står på affyrings rampen.

    Den antændelige koncentration er mindst 14.000ppm og ifølge det alvidende internet kan man lugte benzin ved 0,25ppm - altså 56.000 gange svagere end den koncentration der skal til for at antænde.

    Det rigtige vil nok være at finde ud af hvorfra benzinlugten stammer, inden du investerer i et fyr. Jeg har stået med brand i elkabler der lå sammen med benzinslangen, og det er ret "spændende" at åbne ned til kistebænken med tanken og ikke vide om det siger bom


  • #2   28. dec 2023 Det var lige præcist mængden af Benz fordampet jeg var ude efter, kunne ikke rigtigt finde det forklaret på www. Men det virker som en pænt stor mængde. Jeg vil mene det kun er Benz lugt. Måske jeg laver lidt udluftning så eventuelle dampe bliver blandet gevaldigt op. 😁

  • Torben A
    Torben A Tilmeldt:
    apr 2015

    Følger: 2 Svar: 5
    #3   28. dec 2023 Jeg tænker at dieselfyret under alle omstændigheder bliver glad for frisk luft.
    Hilsen Torben Andersen


Kommentér på:
Eksplosionsfare ??

Annonce