{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.468 visninger | Oprettet:

Udskiftning af impeller {{forumTopicSubject}}

Hej
Jeg har en gammel Evinrude 18hk fra ????. Vil gætte på slutningen af 70´erne eller starten af 80´erne. Jeg skal så have benet af, men kan ikke. Har løsnet alle skruerne osv. Kan der være mere der skal løsnes? Skal den stå i frigear eller?
Hvad kan der være galt?
Mvh.
Kristian


Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  Udskiftning af impeller
  • #1   26. maj 2007 Jegskiftede på en evinrude af ca. samme årgang, godt nok en 6 hk, men jeg tror princippet er det samme. Du skal prøve at give i nederste del af benet på samme tid med at du skifter gear. Når den står i et bestemt gear (kan ikke huske hvilket), kan du vrikke/hive over/underben ca. 1-2 cm fra hinanden. I skal nok være 2 om det. Inden i mellemrummet sidder ser så en bolt der skal løsnes. Woila, nu kan benet hives rahinanden

  • #2   26. maj 2007 Man skal nok rette stavefejl næste gang.. Der skulle stå hive og fra hinanden.

  • #3   3. jun 2007 Så fik jeg det skiftet. Tak for hjælpen. Nu har jeg bare fået et nyt problem. Jeg kan ikke få benet helt på igen. Der er et mellemrum på ca. 2 cm. Hvad kan jeg have gjort galt? Er der et eller andet man skal gøre, for at få det de sidste 2 cm op?


  • #4   4. jun 2007 Så fik jeg det på. Den skulle bare drejes lidt på.

  • #5   4. jun 2007 en anden gang så sæt motoren i gear før du skiller benet ad. så er det nemmere at ramme rigtigt

Kommentér på:
Udskiftning af impeller

Annonce