{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.921 visninger | Oprettet:

Drev driller tror jeg, hjælp. {{forumTopicSubject}}

Hej BG:)

Har lige haft en rigtigt lækker sejltur på fjorden:) Men da båden så var blevet godt varm, var der ikke rigtigt noget fremdrift når den fik gas. Det sker lige som vi kommer med 8-10 knob og jeg vender 180 grader. Motoren tager fint omdrejninger, kraften kommer bare ikke rigtigt ud. Den sejlede helt normalt ved 5-6 knob lidt under 2000 omdrejninger men mere gas gav ikke mere fremdrift kom omdrejninger. Måske lidt som hvis en bil fedter/glider i koblingen. Hvad kan dette skyldes?

På forhånd tak:)

Troels Vriborg:)

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Klipning af hæk 1.000 kr.
  • Udskiftning af rør del på afløb 1.000 kr.
  • Hovedrengøring 1.500 kr.
  • Klipning af hæk 800 kr.
  • Ophæng af fjernsyn og billeder 900 kr.
  • Køkkenamatur er løst 800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Drev driller tror jeg, hjælp.
  • #1   28. sep 2015 Måske gummiet i propellen der er færdig så kan den nok tag gas/omd men der sker ikke nogen fremdrift ??

• #2   28. sep 2015 Den tager fint gas også sker bare ikke rigtigt. Stille sejlads ingen problem med når den kom over 2000 omdr. Kom der slet ikke det fart på der skulle, det var sådan noget med 7-9 knob og 3500-4000 omdr.

Er helt ny i båd livet. Så er ikke lige med på hvad for noget gummi ved probellerne?

• #3   28. sep 2015 gummidelen i din skrue. er færdig

• #4   28. sep 2015 Troels, hvis din motor gasser fint op og lyder fint , stiger i normal omdrejning men ikke skubber til Baden er der ofte at motorern ikke giver kræfterne til propellen. Næsten altid er problemet fra propel fatningen som Henrik siger . Mange både har en teflon bosning/nev imellem drevets metal aksel og selv propellen. Formålet er til at beskytte den drev hvis propellen rammer noget og plugslige stopper, så knækker den indvendige teflon/ Nev og drevet tager ikke skade. Disse teflon nev kan blive langsomt slidt med tiden og propellen tager ikke ordenligt fast , glider over ved høj omdrejninger men kan sagtens tage bide ved lav omdrejniger .Tage båden op og tage propellen af, inspicere din aksel se om der er noget slidtage på nogen komponenter.
    Hvis alt er ok kan problemet kom fra inde i drevet hvis en eller flere gear tænder er slidt eller knækket. Jeg kan dog hils at sige at det er ikke sandsynligt .

• #5   28. sep 2015 Såden er et eksempel hvordan en propel er beskyttet med en teflon/delerin hub som man kalder det.

profilbillede
  • #6   28. sep 2015 Tak for input, det lyder som om det er den gummi/teflon membran.. Jeg må få båden op og kigget på det også sat i vinterhi..

1000 tak for hjælpen, det er sku dejligt med sådan et forum med vidende og hjælpsomme folk:)

• #7   28. sep 2015 Start med et nyt flo-torq ( vulkanisering i propellen ) hvis det er monteret.

Evt. kan du nok låne en anden propel, og se om det ændre sejlmønsteret.

Hvilket drev har du på båden ?

• #8   28. sep 2015 Det er et Volvo penta vp 290 Dp. Hvis det er vulken i propellerne vil de vel sidde løst når man tager ved dem?

• #9   28. sep 2015 Hvor er du fra?
    Har et sæt propeller liggende du kan låne til tjek smiley

• #10   29. sep 2015 Jeg bor i Aalborg.. Men regner ikke med at få den i igen i år, den er ikke på trailer og har nogen andre små ting der skal fixes når den er oppe.. Men 1000 tak for tilbudet:)

• #11   29. sep 2015 skruen kan sagtens afmonteres i vandet uden problemer..men det er nok lidt koldt

Kommentér på:
Drev driller tror jeg, hjælp.

Annonce