{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.502 visninger | Oprettet:

karburator brand {{forumTopicSubject}}

da jeg nu har fået puttet motoren i båden og lavet nyt el system skulle jeg jo lige prøve den jeg sætter den til at suge køle vand fra en spand starter med det samme og køre fint men da jeg lige vil prøve at give gas køre jeg den kort op på 4000 rpm så begynder den at skyde op af karburatorene jeg tage gasen fra puf siger det og så står der flammer op af karburatorene og motoren stopper jeg smidder et vådt hånd klæde over så prøver jeg at starte igen det gør den og køre fint men når den får gas og kommer op på 4000 begynder den at skyde igen alt er stillet efter bogen nogle gode ider


Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  karburator brand
  • #1   29. maj 2007 Der må vel være tale om tændingsproblem.

  • #2   29. maj 2007 Du har vel en instruktionsbog til dyret? Har selv en motor magen til .

  • #3   30. maj 2007 jeg har tit ønsket den motor langt væk men jeg valte at lave den fra a til z og det har jeg gjordt jeg hade troet at det var træbåden der ville give en del arbejde men den er det nemme det er motoren der laver lort vær gang jeg har lavet det ene går det andet i stykker og ja jeg har både værksteds håndbog og indstrutions bog fra volvo og er udannet på volvo men har aldrig haft en motor med så mange problemer jeg tror den ikke er passet serligt godt af den der har haft den før men det burte være væk nu da alt er lavet istand men jeg lære da noget som jeg kan give vidre hvis der er nogle der har problemer med den slagsmotor / drev da jeg snart kan lave b20 / 270 drev i søvne

  • #4   30. maj 2007 hvis du er uddannet hos volvo er sådan en tændingsjustering vel en smal sag.
    hvad enten du bruger tændingspistol eller prøvelampe.
    for det er der fejlen virker til at være.
    hvis din maskine ellers går ok
    er der vakum forstilning på tændingen ? så måske tjek det.
    ventilerne er vel også ok efter en renovering.


  • #5   30. maj 2007 Jeg går ud fra det er dig jeg skal ringe til hvis jeg får problemer hehe.

  • #6   30. maj 2007 der er ikke vakum regulering på og den er blevet stillet med tændingspistol og kamvinkelmåler jeg har idag rodet med fjederene i centrifugal reguleringen de er under stæk mistanke for at være for svage så den ikke stiller sig rigtigt da jeg kan stille tændingen 100% starte og stoppe så har den flyttet sig lidt ventilerne har fået nye sæder og er blevet slebet til

  • #7   30. maj 2007 ups det var værre,
    er det til at få nye fjedre til den tænding.?
    det er da snart det eneste der kan være galt.
    for det må da være tidspunktet der er galt med,
    eller hvad hvis knastakslen står en tand forkert ?


  • #8   30. maj 2007 det har jeg også set efter det er blevet bedre men hvis jeg giver hurtig gas kan jeg godt få den til at skyde det er lige som motoren dykker puf siger det og så kommer den men hvis jeg giver langsomt gas er der ikke noget så tager den gas med det samme ja man kan få alt til b20 så den får 2 nye fjedere så må vi se om det kan fjerne det

  • #9   31. maj 2007 Nogen der har en anelse hvor længe en B20 vil være let i reservedele? Det bekymrer mig jo selvf lidt.

  • #10   1. jun 2007 i sverie ligger de alle steder som bil motore det er manifolden og vand pumpen der kan blive et problem men de er stadig popolære der ovre står de næmt til 10000 eller mer for en brugt motor det bød ham der solgte båden til mig at hvis jeg ikke ville ha motoren med ville slå 10000 af prisen det kan godt være lidt surt jeg ikke soldte den til ham når jeg nu ved hvor meget balade der er med den

Kommentér på:
karburator brand

Annonce