{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  Seperattank
  • #1   3. jun Der er ikke noget værre end gammel benzin, hvor noget af det er fordampet, og det tilbageværende har suget fugt pga ethanolindholdet.
    1) brug fuel stabilizer
    2) luk for benzinen, og kør til motoren går i stå
    3) luk for udluftning og frakobl lynkobling

    Hvis man gerne vil have en motor hvor alle små dyser stopper, og motoren ikke vil gå i tomgang, skal man bare lade være med ovenstående smiley
    Og er der mulighed for at bruge benzinen i en bil eller plæneklipper inden vinteren, har man gjort alle incl miljøet en tjeneste smiley


  • #2   3. jun Din seperattank skulle gerne have en luftskrue, lukker du den når du ikke sejler, vil de gode sager jo ikke rigtigt kunne fordampe nogen steder hen. smiley

    Hvor længe går der imellem du sejler? Jeg ville ikke være bekymret for benzin i tanken i løbet af sæsonen med mindre du kun sejler en gang eller 2. Snakker vi vinteropbevaring, kan du følge SL's råd for at være helt sikker.

    Personligt har jeg ikke oplevet "gammel benzin" som et problem, hverken på min båd, buskrydder,havetraktor, motorsav eller motorcykel. De får alle oktan95, overvintrer uden tilsætningsstoffer og starter op om foråret som de skal ... 7-9-13. Derimod har jeg døjet med dieselpest og paraffin i min gamle traktor smiley


  • #3   4. jun Tak for oplysningerne. Jeg vil lukke for luftskibet.

Kommentér på:
Seperattank

Annonce