{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
260 visninger | Oprettet:

Gas/gear boks {{forumTopicSubject}}

Jeg går og overvejer at finde et andet gas/gear boks til båden, det er jo nemt at købe et nyt men er der nogen der ved om man kan skifte det selv? Er det for teknisk eller er det noget man kan se sig ud af hvis man tænker bare lidt logisk? Det er jo trods alt gas/gear/trim der skal virke, hvis nogen har prøvet det ville jeg meget gerne høre om det smiley


Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  Gas/gear boks
  • #1   4. jun Selve gas/gear funktionen er ret simpel, når man flytter gearvælgeren fra neutral strammes/slækkes gearkablet indtil motoren går i gear, derefter flyttes kun gaskablet. Vil mene en person der kan lappe en cykel og indstille et udvendigt gear på en cykel kan skifte den del.

    Det vanskelige er nok at finde en passende gearvælger hvis det er til din gamle 70hk motor, for vandringen i gearkablet skal jo passe med din motors gearvælger og de justermuligheder der er. Ellers kommer du til at give gas før den er i gear, eller den vi blive ved at trække i gearkablet efter den er skiftet i gear, inden du kan give gas.

    Jeg VIL TRO der er forskellige standarder mærkerne imellem, men nogen med mere kendskab kan sikkert hjælpe.

    Dertil kommer evt nøglestart og trim/tilt, men det kan jo nok fikses hvis man har et diagram over motorens ledninger

    Hvad er årsagen til du vil skifte? Med mindre din nuværende box er slidt helt op, vil det nok være bedre at justere/smøre på den først hvis det hele går trægt?


  • #2   5. jun Hej Per og tak for svar, ja det er på min ældre 70 hk grunden er at det sidder noget løst selve håndtaget så jeg tænker straks på nyt men måske det er en god ide at justere og smøre det som du skriver inden man gør andet, det vil jeg prøve først smiley

Kommentér på:
Gas/gear boks

Annonce