{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
448 visninger | Oprettet:

Røg fra motor {{forumTopicSubject}}

Hej - min gamle Volvo Penta 2 cylinder 25 hk fra ‘79 ryger en del under sejlads i vores Nidelv. Røgen er lys.

Jeg er med på motorens alder nok vil kræve en renovering af motoren men tror en udskiftning så vil være mere økonomisk.

Det er en dieselmaskine som faktisk går fint så tænker om andet kan gøre det - jeg bruger additiver i dieselen og motorolie beregnet til de gamle motorer.

Hører gerne fra jer - på forhånd tak


Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  Røg fra motor
  • #1   9. jun Hvid røg er vand i udstødningen / motoren.

    Det kan være en defekt toppakning eller flækket topstykke.


  • #2   9. jun Det er ikke hvid røg men lys blå røg - der er heller ikke antydning af vand i olien.
    Kølevand og udstødning går sammen ud


  • #3   9. jun Lys blå røg er vel uforbrændt diesel, lugter den?

    Måske en gang dyserens i næste tankning? Men går den ellers fint, haster det da ikke med at udskifte den


  • #4   9. jun Tror du har ret Per, og ja, den lugter også.


  • #5   10. jun Hvis du har blå røg ( uanset farvenuancen ), så har du olie i forbrændingskammeret.
    Det kan være slidte olietyve, knækket stempelring, slidt motor eller fastsiddende stempelringe.

    Sort røg er uforbrændt diesel fx ved forkert justeret dieselpumpe, forkert forstøvning af dieselolien ( nye trykskiver red. ), eller tilstoppet luftfilter / indsugning.

    Hvid røg er vand i cylinderen, som tidligere beskrevet.

    Jeg ville starte med at sende dyserne til renovering, og så tage den derfra.


Kommentér på:
Røg fra motor

Annonce