{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.306 visninger | Oprettet:

Rasmus J
Rasmus J
Tilmeldt:
11. apr 2007
Følger: 1 Emner: 11 Svar: 23

Mercury 115 hk '91 {{forumTopicSubject}}

Hejsa.
Er der nogen der kan fortælle om em 2-takter Mercury 115 hk fra 91 ?

Hvordan er den generelle kvalitet af motoren, støjniveau og forbrug.

Generelt vil jeg gerne vida så meget som muligt om motoren og også gerne hvad sådan en motor er værd.
Mvh
Rasmus


Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  Mercury 115 hk '91
  • #1   4. jun 2007 Har selv en med mange timers brug i en svensk sø. den yder rigtig godt og er ikke bange for omdrejninger men den har et sindrigt tomgangssystem der øjensynligt tager to cylindre fra så den kører på de resterende 2 med en efter min mening temmelig dårlig og noget røgfyldt tomgang til følge. jeg har brugt rigtig meget tid på at justere og skrue for at få den til at gå rimeligt i lave omdrejninger og det lader til at man bare må leve med det. Problemet følger den op til ca. 1.800 omdrejninger hvor den så pludselig slår over og går super fint op til maks fart. Min sidder på en searay 160 BR. og den går 50 mph. på en god dag med solen i ryggen og alt det her (1 pers. uden unødvendig vægt i båden) så det er jeg faktisk meget tilfreds med. Skruen er en Turning Point Hustler 21 pitch alu. og der skal trimmes helt ud i skoven få at få de sidste par km/t med men det ser super godt ud med alt det spray bag båden og så bliver den dejlig levende. Mit råd der absolut står for egen regning er følgende: hvis det handler om fart er det en fin maskine men hvis der en del tomgang involveret (eks. vandski, fiskeri, havne sejlads mv. ) tror jeg altså at der findes et bedre produkt måske også dyere....men en optimax ell. lign. med direkte indsprøjtning ville jeg til enhver tid vælge og jeg vurderer at brændstofforbruget på en sådan er lidt sjovere specielt fra tomgang til mellem området ..på toppen er det nok det samme.

    Pris på en 115 2t er jeg ikke helt sikker på men er blevet budt ca. 25.000,- svenske i bytte med en demo optimax til 90.000 svenske...jek kan ikke vurdere om det er prisen eller bare en svensk forhandler der ikke var interesseret i at handle. Held og lykke


Kommentér på:
Mercury 115 hk '91

Annonce