{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.897 visninger | Oprettet:

Benzin/Olie ringe i vandet??? {{forumTopicSubject}}

Jeg har været ude første gang med min båd idag. Desværre lå vi på et tidspunkt på kun 1 meter ca og havde trimmet op og ville længere ud da pludselig enten bunden eller en sten ramte det nederste af benet. (ja...skovl jeg er ;-))

Efter dette var jeg meget obs på om der var sket noget - motoren spandt som en mis som før - MEN jeg lagde mærke til at når vi gik med lav - hastighed eller næsten i tomgang at der var noget der lignede bensiz eller olieringe i vandet bag den - og kunne ikke konstarere hvor det kom fra.

Vi sejlede ind uden problemer og der var intet at se på motoren. Ingen olie eller bensin eller tegn på lækage nogle steder...

Da vi lå ved kajen og den blot stod i tomgang var der intet at se - hvis vi pressede båden lidt længere ned i vandet (med en fod på skroget) kom ringene igen.

Mit spørgsmål:

Er det normalt at der er disse ringe af benzin eller hva det måtte være - kommer det fra udstødningen?? eller er det fra fedtet i trimmekanismen. Der var som sagt intet at se på motoren. Jeg ved at en 2-takter kan give disse ringe - men synes der var en del....men har nu heller ikke lagt mærke til det før - (da jeg prøvesejlede den.)

Har jeg grund til bekymring??

Der er tale om en 40hk Evinrude 2006 EPA - 4takt fra 2001

Håber der er nogle der har et godt bud - og gerne hurtigst - da planen var at jeg skulle ud imorgen søndag igen....

På forhånd mange tak.......

Hilsen skovlen...;-)


Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  Benzin/Olie ringe i vandet???
  • #1   10. jun 2007 Ja det var jo lidt uheldigt i dette gode vejr. Du kan jo prøve at lægge et gammelt lagen under motoren, helst hvid, når båden er på trailer, og koble vand på og starte den. Så kan du da se om der kommer noget ud et sted. Jeg tror du har grund til lidt bekymring for en 4t burde ikke grise ret meget. Held og lykke og god sejlads, forhåbentlig, idag.
    Med venlig hilsen
    Lars


  • #2   10. jun 2007 Tak for svar smiley Prøver dit råd.

    Go´søndag

    Mvh
    Carsten


Kommentér på:
Benzin/Olie ringe i vandet???

Annonce