{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.203 visninger | Oprettet:

Gearproblem i Johnson {{forumTopicSubject}}

Hej..

Jeg har en gammel Johnson motor, modellen er en RXL R16.. Den er nok fra engang i 70'erne.

Bakgearet virker og neutral virker.. MEN den hopper ud af gear i fremadgearet, selvom gearstangen sidder i "fremdad".. Er der nogle kloge hoveder som har en anelse om hvad problemet kunne være udover at det er en gammel motor? smiley

Hvis nogen ligger inde med en motor som virker, gerne el-start og min. 30hk.. så sig til! smiley


Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  Gearproblem i Johnson
  • Ole R
    Ole R Tilmeldt:
    aug 2006

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 13
    #1   25. jun 2007 Har du kabelsæt på den??? Hvis du har det vil jeg tro det bare skal justeres rigtigt ind. Ellers kan det lyde til at du trænger til en ny gearbox.

  • #2   25. jun 2007 Jeg har kabel til gear, men har prøvet at tage det af og så skifte gear manuelt.. den hopper stadig ud af gear selvom man holder gearstangen..

  • #3   25. jun 2007 gjorde min også, det pga. slidte tandhjul i gearkassen, ved mig kunne jeg ændre på gear'stangen' inde i benet, og derved opnå de fornødne mm. til at den går og bliver i frem ad!

  • #4   25. jun 2007 Fandt på et tidspunkt en tegning over motoren, det var tandhjul nr. 34 som skulle være til fremad, tænkte også på at det var den som var slidt..

    Angående at ændre gear-stangen inde i benet, var det hos dig et lille beslag med to skruer som man ku skrue af?? Det har vi rodet lidt med for at gå den til at gå i bakgear.. måske sku vi prøve at indstille den anderledes for at den kan få ordenlig fat i frem ad gearet..


Kommentér på:
Gearproblem i Johnson

Annonce