{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  Begrænser på evinrude 70 hk VRO
  • #1   29. jun 2007 Der skulle gerne være en alarm i gear/gasboksen der hyler hvis motoren bliver for varm. Motorens omdrejninger sænkes så automatisk til ca. 1500 omdr. Alarmen skulle gerne give et hyl når nøglen drejes til start så man ved om den virker. Det er set før at alarmen enten er pillet fra, har sat sig fast (rustet eller irret) eller ledningerne er tærret op.

  • #2   29. jun 2007 Der sidder forskellige sikkerheds-kredse på din motor.
    Hver af dem, har sin egen alarm given. Denne alarm sidder oppe i dit betjeningshåndtag til gear/gas.
    Giver denne alarm nogen lyd fra sig når den går ned i omdrejninger ( konstant hyletone, et hyl hver sek. eller et hyl hver 3 sek )
    Du har i din power pack, en sikkerhedskreds, så du ikke kommer over 6000 omdr./min.
    Og du har en olie-niveauvagt i din VRO-olietank, en føler i VRO-pumpen, der sikre olieflow. Samt har du en temp.-føler i dit topstykke.
    Det tyder på din temp.føler der giver alarmen, da den vil tvinge motoren i S.L.O.W.-funktion, hvis temp. kommer over 96 grader. Omdrejninger vil gå ned på ca. 2500.
    Der sidder en lille føler øverst i dit topstykke. Ledning er enten brun, eller brun m/blå stribe. Hvis den er brun, skal du skifte føler ud til en med brun m/blå, da denne ikke er så følsom, samt giver alarm ved en lidt højere temp.
    Ledning ersamlet via et stik ca. 15 cm. fra føler. Når motor gar ned i omdrejninger igen, prøv så at tage dette stik fra hinanden. Hvis problemet er væk, er det defekt føler, defekt diode ( sidder på ledning før stikket til føleren ) eller din motor bliver for varm. VIGTIGT: test af motor uden føler, skal kun ske i meget kort tid, for ikke at ødelægge motoren.
    Føler og diode kan testes igennem i.h.t. servicemanualen.
    Hvis de er ok, kan fejlen skyldtes defekt kølepumpe, kølesystem er blokket til, termostat defekt, eller hvis din motor endnu ikke har fået udført servicebulletin m.h.t. test-stråle af dit kølevand. Normalt afgår kølevand til testhullet ud fra midten af dit kølekammer. Men skal ændres til top af dit kølekammer. Denne servicebulletin blev lavet, da flere motorer blev for varme, da der blev dannet luftlommer i toppen af kølekammeret.
    Skriv hvis spørgsmål.


Kommentér på:
Begrænser på evinrude 70 hk VRO

Annonce