{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.677 visninger | Oprettet:

Tør gearkasse {{forumTopicSubject}}


Motoren er Mercruiser 1,7 disel.

Jeg ved ikke hvilket Z drev det er.

Jeg har fået følgende problem
Efter grundstødning i 2005 blev drevdelen på min båd repareret (efter beløbet at dømme helt ny drevdel monteret).

For en uge siden stoppede motoren. Reparatør har konstateret, at årsagen er, at gearkassen er næsten helt tom for olie (100-150 gram/sort og ulækker).

Årsagen kan iflg. oplyst kun være at nødvendig oliemængde ikke er påfyldt, defekt pakdåse eller at gearaksel har spor/rift/ridse.

- forbrug af gearolie er jo minimalt!

Jeg har sejlet ca. 2000 km. Efter reparationen.

Kan der være andre årsager end ovennævnte?

Hvad vil rep. ca. koste?

Tak for hjælpen!











Venlig hilsen





Preben Balling









Mail el. ring evt. 36472060/36756466


Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  Tør gearkasse
  • #1   5. jul 2007 Ønsker man hjælp på en "galleri" - burde man vel starte med at oprette sin båd og vise nogle billeder....

  • #2   5. jul 2007 Det vil sige at du ikke har tjekket gearolie ved søsætning i foråret 2006 + 2007??? MVH Frank

  • Jes G
    Jes G Tilmeldt:
    aug 2005

    Følger: 1 Både: 2 Svar: 4
    #3   5. jul 2007 Frank B, hvad er det da for noget vrøvl, Skal ham der har en grim båd heller ikke have hjælp, fordi lige hans billeder ikke passer dig?

    Preben P, jeg ville da kontakte værkstedet som har lavet drevet, og spørge dem om de måske har glemt noget.


  • #4   5. jul 2007 Jes det er jo heller ikke det Frank hentyder til

  • #5   5. jul 2007 Jes - jeg aner ikke om hans båd er grim eller pæn og det er også sagen underordnet, jeg vil blot se den båd han har!!!!!

    Deraf navnet galleri.........


  • Jes G
    Jes G Tilmeldt:
    aug 2005

    Følger: 1 Både: 2 Svar: 4
    #6   5. jul 2007 Jeg ved godt hvad du mener, men syntes det er noget vrøvl at man, efter din mening skal have billeder af sin båd for at bruge et forum.
    Når man så går ind på din profil kan man se du heller ikke har billeder af en båd, men du kan godt stikke regler ud om brug af forum på et "galleri" uden selv at have billede?
    Lad være med at ryge på Baboom niveau her inde, og hjælp da manden.
    Jes


  • #7   5. jul 2007 Jeg har pt ingen båd og dermed heller ikke oprettet nogen herinde - men har vist haft oprettet flere både end de fleste...........

    Kender ikke Baboom!!!!


  • #8   5. jul 2007 Til Jes. Din båd hører da vist til i markedet i stedet for i galleriet.

Kommentér på:
Tør gearkasse

Annonce