{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
6.835 visninger | Oprettet:

Niels L
Niels L
Følger: 2 Emner: 1 Svar: 1

Udskiftning af plexiglas ruder {{forumTopicSubject}}

Hej

Jeg har en båd fra 76, hvor ruder er i plexiglas, eller noget der ligner (3mm). De skal udskiftes. Gummipakninger er også færdige.

Har I erfaring med, om det er godt nok til båd vinduer, acryl plader man f.eks. køber i Jen&Fix?

Jeg har 0 erfaring, og er nervøs for:

1. Styrke ift. ridser (hårdhed)
2. At solen gør ruden mør (f.eks ligesom en trapez plade bliver dårlig efter 10år)

Mange tak, hvis i vil dele jeres viden/erfaring med mig. mvh Niels

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Sætte rem på klippebord på Stiga Tornado 2098 H SDST 98 Hydro 1.000 kr.
  • Afhentning og bortkørsel af mindre jordbunke 3.000 kr.
  • Nedtagning af radiatorer 1.000 kr.
  • Ophængning lampe 900 kr.
  • Hænge lampe op (2 i 1) (se foto) + hænge 2 billeder op + hylde + 2 spejle 700 kr.
  • No hot water from the tap. 1.999 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Udskiftning af plexiglas ruder
  • #1   5. dec 2015 Hvi du vil have ruder til din båd der holder skal du ikke være nærig
    jeg har brugt Polykarbonat som både er nemmere at skære i og å kan de ikke flække men u skal huske at du ikke må bruge andet end vand til at gøre dem rene med

• #2   6. dec 2015 Enig med Hasse , ned til glarmesteren og hør om han kan skaffe lister og polycarbonat , vær opmærksom på det er halvdyrt

• #4   7. dec 2015 Jeg tror IKKE at Glarmesteren er det rette sted at købe polycarbonat / Lexan hos
    fordi han er for dyr men du kan sikkert finde det billigere på nettet.
    Jeg så min gamle båd for 6 måneder siden og den Forrude jeg skifte for 6 år siden er stadig flot og klar.
    Jeg ved at mange Rallye bilser bruger lexan ruder så hvis du kender en sådan klub var det måske værd at forhøre dig om hvor de køber deres ruder

• #5   7. dec 2015 jeg kunne ikke finde det billigere end ved den lokale glarmester , men han er også en flink fyr smiley

• Michael RS
    Michael RS Tilmeldt:
    jan 2014

Følger: 3 Følgere: 1 Svar: 162
    #6   10. dec 2015 Kontakt RIAS i Roskilde og få gode råd de laver ikke andet end plader.K&B

• #7   11. dec 2015 jeg har købt i Albertslund .. de var billige gav 400 for et stykke på 50 x 1 meter i 10 mm tykkelse....

• Niels L
    Niels L Tilmeldt:
    nov 2015

Følger: 2 Emner: 1 Svar: 1
    #8   2. jan 2016 Mange tak for alle svar

• #9   7. feb 2023 når nu vi snakker vinduer hvordan måler man dem op, har selv lige købt polykarbonat

• #10   7. feb 2023 att_:Jon N
    pil den gamle ud og brug den som skabelon
    men hvis det er en buet forrude så lav en skabelon i karton så du er sikker på at højden og bugningen er rigtig så bliver den rigtig første gang for det der med øjemål duer ikke
    brug altid Polykarbonat og HUSK at ALDRIG bruge sæbe til at rengøre den med men KUN rent vand for ellers bliver den mat

Kommentér på:
Udskiftning af plexiglas ruder

Annonce