{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• reparation af tv 2.000 kr.
  • Install a spotlight in leaving room 500 kr.
  • Håndvask sidder fast 625 kr.
  • Hæng hylder op 930 kr.
  • Så hurtigt som muligt 2.500 kr.
  • Rette mellemdør. kan ikke lukkes da den sidder for lavt. 900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Nogen der kender Parsun påhængsmotorer
  • #1   31. jul 2007 vil også vælge en af et anerkendt mærke.
    kan godt være at de sige at 90 % af delene passer fra yamaha. men hvad med resten hvad er det for noget. der er jo sikkert spare på noget det plejer der og være på kina modeler.
    og hvad gør man hvis det ene firma som inporter dem går konkus. så skal man selv til og ha fat i en i tyskland.
    nej skal man ud og ofre penge på en ny vil jeg heller gi 6000-7000kr mere for en af anerkendt mærke. som man kender

• #2   31. jul 2007 Tja, min påhængsmotor til min LM 11 er fra 1983 af mærket Evinrude og den kører som en mis - tror næppe at en kinesermotor vil gøre det om 24 år.......

/Allan

• #3   31. jul 2007 jeg ville personligt klart vælge yamaha 4takt, ved godt at de er lidt dyrer en tilsvarende motor og at der ikke er ret mange brugte til salg, men de er ekstremt lydløse og billige at sejle med, brugte min i silkeborg sørene hvor det vigigste for mig var støj og sikkerhed.

• #4   31. jul 2007 Det var også lidt mine egne tanker i lufter her. Jeg vælger højest sandsyndlig en 4HK 4takt Suzuki. Jeg har fået fortalt af forhandler at deres 4 HK er en 5 HK med en plade der stopper gassen. Og at man bare kan bøje den plade lidt så kan man give fuld gas...

• #5   18. aug 2007 Det er mest af alt en "licens yamaha". forhandles fra Hamborg! altså et EU land med gælende regler er det ikke "vildt usikkert" at handle en sådan motor.
    mange dele fra yamaha passer på denne motor.

Kig evt. her (link fjernet)

• Bjørn H
    Bjørn H Tilmeldt:
    jun 2009

Følger: 1 Svar: 1
    #6   15. jun 2009 Jeg har produktudviklet med kineserne, været i Jiangsu i flere perioder, lavet export derudefra og import herfra af kinesiske produkter.
    Jeg kan klart IKKE anbefale kineserprodukter.
    Fordi den kinesiske stat sponsorerer export med en ret stor provision til eksportørerne, er de villige til at fylde alt muligt skrammel i containere og hente provisionen.
    Kvaliten af produkterne er de tæske ligeglad med. De har fået pengene, og så er det dét.
    Ulykken med en kineser-påhængsmotor er, når den går i stykker ude midt på havet.
    Jeg ville vælge et af de kendte og traditionelle mærker selvom påhængsmotoren er dyrere. Med fornuftig service holder de i årevis.

• #7   20. sep 2010 Al den snak fra jer der ikke kender til motoren er jo ikke særlig interessant, er der ikke nogen der har en Parson og derfor har nogen erfaring.

• #8   6. jun 2011 Som forhandler og bruger af Parsun motorer vil jeg gerne fortælle lidt om produktet. Parsun er en amerikansk udviklet motor som så er produceret i kina. Lakken er amerikansk. Alle lejer er japanske NKS lejer. Alle pakninger er amerikanske og tændrør er japanske fra det anerkendte NGK. Motorerne importeres af Texas og de har fabrikken i kort snor da fabrikken også producere nogle af deres egne fræsere og fejemaskiner. Der er en rigtig god dialog imellem fabrikken og importøren, i de tilfælde hvor der skulle opstå en tvivlsom reklamation. Texas yder en rigtig god service support og har stort set alle dele på lager. Da jeg startede som forhandler tog jeg selvfølgelig en Parsun til eget brug og det er jeg blevet glad for. Jeg bruger dem hovedsaligt i vinterhalvåret i jagt øjemed og trods 5-8 frostgrader, ja så starter motoren hver gang, selvom den har ligget 14 dage til 3 uger i prammen.
    Hvis der er nogen af jer der kunne tænke jer at prøve en Parsun, så er i velkommen til at kontakte mig.

www.motorogmarine.dk

Kommentér på:
Nogen der kender Parsun påhængsmotorer

Annonce