{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Replacement of Toilet 1.000 kr.
  • Fjerne stikkontakt 1.000 kr.
  • TV-opsætning — der skal bores fire huller i betonvæggen. 500 kr.
  • Tilslutning af ovn 500 kr.
  • Låse dør op 1.145 kr.
  • Hænge lamper op 800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Propulse propeller
  • #1   31. jul 2007 Ja, hvis du søger i forumet står der noget om dem.
    Men for at gøre en lang historie kort (eller omvendt??? ;D) så sutter de sutter anus...

• #2   31. jul 2007 ja og det var et dyrt bekendskab. satte en på min gamle 55 hk yamaha, for at den skulde få et bedre træk og mere fart, jeg montere skruen og sejlede en tur hvor der blev justeret en masse uden resultat, på vej hjem påsejlede vi en sandbanke og de 4 låse som holder bladene knækkede og de drejede næsten i 0 stilling. købte så 4 nye blade i en mindre stigning for 1000 kr det virkede også dårligt, købte så en hustler alu propel med løst nav og det vilkede rigtig godt og ved evt skade kostede en ny propel uden nav ca 600 kr og nav ca 400 kr. så mit råd er glem det. det er spild af penge.

• #3   31. jul 2007 og så er det noget med de ikke holder ret længe

• #4   31. jul 2007 har haft 2 på en 115hk. mercury og den første var helt fin i et års tid så begyndte den at lave små revner i navet !! da jeg ikke lige havde mod på at sejle med revnerne blev den byttet på garantien (Rungsted Bådværft) og den nye holdt ligeledes i et års tid ell. 1,5 år. så begyndte det så småt igen og da den blev kværnet ind i en stor klippeblok var den helt færdig hviket en hver anden prop. også havde været så det er fair nok! men altså de små revner var der inden grundstødningen så det havde været et spørgsmål om tid før den skulle byttes igen. Jeg sejler med alu-hustler i dag 21" med stor succes (for mange omdrejninger men den kan trimmes helt vildt og stadig bide i vandet) den er billig som en anden skriver og klart at foretrække frem for Propulse (jeg fik 10 km/t. på toppen ved skift til Hustler og acc. var den samme, så svaret øverst på siden er vel helt på sin plads
    Så er der muligheden for forkellig indstilling af Pitch (stigning) den er selvfølgelig svær at hamle op med men igen er Hustler fra Turning Point et godt alternativ da man kan have eks. 2 forskellige propeller og kun et nav. Det er en udskrivning på ca. kr. 2.000,- så mit råd må være følgende: check din nuværende opsætning og køb så en Hustler der rammer det øvre omdrejningstal eks. 19" = 5.000 o. min og en vandski/belastnings prop. 15 - 17" ca. 5.500 o. min ubelastet så har du lidt af det hele! bem! jeg kender ikke omdrejningstal mm. for din motor så du må kun bruge pitch forslag som noget vejledende det kan være du skal have 13" og 17" ell. lign. prøv evt. prop hjælpen på forhandlerens side

• #5   31. jul 2007 Hov Jan jeg så lige i din profil at du ikke har nogen båd !! hvad skal du så med en propel? pynt måske?? skynd dig at få båden på nettet...

• #6   1. aug 2007 Hvor køber man en Hustler propel??

• #7   1. aug 2007 jeg købte min ved SAI. [scandinavian interieus og eksterieur ] tlf 97991506. www.sai-marine.dk
    jeg er rimelig sikker på at jeg ikke gav mere en 1000 kr komplet for en alu, men det var også i 2003, så de kan jo godt være steget siden

• #8   1. aug 2007 de kan også købes ved Thisted marine.

• #9   1. aug 2007 Hustler propeller hos Palby Marine nav 395kr og alu propel 1035kr

• #10   1. sep 2008 Har en 15" båd med en 40 hk yamaha på. har sat den der propulse på og den sejler af helveds til på ren dansk. nogen der ved hvad propel jeg skal vælge. der er en her inde der har en båd magen til med samme motor han sejler 32knob og min sejler kun 24knob nogen der ved hvad propel jeg skal ha på ?

Pfh tak

Kommentér på:
Propulse propeller

Annonce