{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
406 visninger | Oprettet:

Gearkasse på Force Mercury 5 hk. {{forumTopicSubject}}

Hej Bådgalleri.
Jeg håber der er en som kan være behjælpelig, så jeg kan få åbnet og finde problemet 😉.
Er dækslet presset i eller skruet i, på en Force Mercury 5 hk. Den præcise årgang kender jeg ikke, men søger jeg via serienummeret for er det alt fra 1988-1995
Mvh Uwe.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Ændring i en eksisterende Autocad tegning 2.200 kr.
  • Fejning og vask af 8 hovedtrapper 1.000 kr.
  • Emhætte reparation 1.000 kr.
  • Fuge mellem epoxy gulv og fodpanel 850 kr.
  • El stik flyttes og køleskab på plads 600 kr.
  • Reparation af opvaskemaskine som ind imellem ikke tømmer vandet ud. Der er nogle hjemme på torsdag og igen på mandag. 573 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Gearkasse på Force Mercury 5 hk.
  • #1   31. aug Sandsynligvis presset i, har du fjernet impeller pumpen og indgangsakslen? De skal i alt fald af før du trækker propelakslen ud.

Har du overvejet hvordan vil du fixe en 30-40 år gammel gearkasse uden at kende model og varenumre?

Jeg forstår lysten og beundrer viljen til at holde de gamle ting kørende, men nogen gange skal man måske lade dem få fred?

• #2   31. aug Hej Per T.
    Jeg kan godt forstå dine argumenter, for at det kan være en stor mundfuld og det ender det muligvis og med at blive 🤔.
    Motoren er næsten en foræring og tidligere ejer har gjort opmærksom på, da jeg hentede den at gearkassen var defekt og at den ikke kan komme ud af gear og han havde opgivet og lave den.
    Jeg har taget den som en udfordring, da jeg efter mange års reparationer af scooter - knallerter - MC og biler. Kort sagt jeg vil prøve noget nyt og, hvis ikke det lykkes har jeg gjort et forsøg og lært af det.

• #3   1. sep Jeg har selv et blødt punkt for gammel teknik, så helt forståeligt. Men hvis den ikke kan gå ud af gear, ville jeg tro du skal starte med at checke den for oven hvor gearskifter akslen går ned i gearhuset, så vil du også bedre kunne se hvad der binder - dvs del nr 32 på denne oversigts tegning https://www.marineengine.com/parts/force-outboard-parts/5-hp-19881995/1988a-thru-1992b/gear-housing-all-models

• #4   1. sep Den oversigts tegning du linker til, er også den jeg fandt som ligner bedst selvom den er tegnet ;).
    Jeg har en mistanke om, men ved ikke om det er årsagen til jeg ikke kan få det skildt ad.
    Den aksel hvor nr. 39 sidder på, kan jeg ikke få ud og synes jeg har tjekket for splitter. Som jeg har forstået det under min søgning, er det den som skifter i gear når man vil i bak - neutral og fremad.
    Jeg har fået aksel ud hvor emprellaen sidder på, uden nogle problemer.

• #5   1. sep du kunne jo prøve nu hvor gear og ben er adskilt og sætte gearvælgeren i frem og gear kasse i frem og se og det gør en forskel. tænker ikke der skal bruges for meget tid på den, kun for hyggens skyld og for at lære noget nyt 👍

• #6   1. sep Der er ingen hast med og få den, da vi har en funktionel motor på jollen.
    Så ja det er som udgangspunkt hygge og lære og, så er datteren også interesseret i det.

• #7   2. sep Umiddelbart tænker jeg, at sætte en aftrækker med plads til 4 lange bolte skruet i og sætte pres på og varme. Kan nemlig godt forstille mig med tiden, at den kommer til og sidde rigtigt godt fast.
    Er det en mulighed eller, har i andre forslag til og få dækslet af ( nummer 18 på Peters link i # 3 ) da det er den jeg lige pt spørger hjælp til og få afmonteret.

Kommentér på:
Gearkasse på Force Mercury 5 hk.

Annonce