406 visninger
|
Oprettet:
Gearkasse på Force Mercury 5 hk. {{forumTopicSubject}}
Hej Bådgalleri.
Jeg håber der er en som kan være behjælpelig, så jeg kan få åbnet og finde problemet 😉.
Er dækslet presset i eller skruet i, på en Force Mercury 5 hk. Den præcise årgang kender jeg ikke, men søger jeg via serienummeret for er det alt fra 1988-1995
Mvh Uwe.
mar 2014
Følger: 4 Følgere: 88 Både: 1 Annoncer: 1 Emner: 20 Svar: 1.472
Har du overvejet hvordan vil du fixe en 30-40 år gammel gearkasse uden at kende model og varenumre?
Jeg forstår lysten og beundrer viljen til at holde de gamle ting kørende, men nogen gange skal man måske lade dem få fred?
aug 2025
Følger: 12 Følgere: 4 Emner: 1 Svar: 4
Jeg kan godt forstå dine argumenter, for at det kan være en stor mundfuld og det ender det muligvis og med at blive 🤔.
Motoren er næsten en foræring og tidligere ejer har gjort opmærksom på, da jeg hentede den at gearkassen var defekt og at den ikke kan komme ud af gear og han havde opgivet og lave den.
Jeg har taget den som en udfordring, da jeg efter mange års reparationer af scooter - knallerter - MC og biler. Kort sagt jeg vil prøve noget nyt og, hvis ikke det lykkes har jeg gjort et forsøg og lært af det.
mar 2014
Følger: 4 Følgere: 88 Både: 1 Annoncer: 1 Emner: 20 Svar: 1.472
aug 2025
Jeg har en mistanke om, men ved ikke om det er årsagen til jeg ikke kan få det skildt ad.
Den aksel hvor nr. 39 sidder på, kan jeg ikke få ud og synes jeg har tjekket for splitter. Som jeg har forstået det under min søgning, er det den som skifter i gear når man vil i bak - neutral og fremad.
Jeg har fået aksel ud hvor emprellaen sidder på, uden nogle problemer.
sep 2013
Følger: 34 Følgere: 303 Både: 4 Emner: 27 Svar: 1.165
aug 2025
Så ja det er som udgangspunkt hygge og lære og, så er datteren også interesseret i det.
aug 2025
Er det en mulighed eller, har i andre forslag til og få dækslet af ( nummer 18 på Peters link i # 3 ) da det er den jeg lige pt spørger hjælp til og få afmonteret.
Gearkasse på Force Mercury 5 hk.