Brugen af tændningspistol til 123 igention {{forumTopicSubject}}
Hej sejler folk
Jeg er i færd med at montere en 123 elektronisk tændning på min bådmotor, det er en volvo b20 amazone marine udgave 110 hk.
Jeg kan ikke få den til at virke, altså den slår ikke gnist på tændrørne, så nu skifter jeg det hele altså ledningsnet, tændspole, tændrør og selve strømfordeleren om til en 123 igention, og har hørt når man montere sådan en, er det en god ide at benytte en tændningspistol, nogen der har errfaringer med brugen af denne? er nemlig ikke helt sikker på hvordan jeg skal bruge den tænker jeg køber den her fra biltema http://www.biltema.dk/da/Bil---MC/Varktoj-og-varkstedsudstyr/Testinstrument-og-Elektronik/Tandingspistol-2000020145/
Desuden har jeg snakket med en på face. Der sagde at jeg skal dreje fordeleren indtil dioden lyser, men fik sgu aldrig af vide hvilken diode og kan i hvert fald ikke se nogen diode på fordeleren. Er der nogen der måske kan regne ud hvad han har ment? Kan ikke få kontakt med ham længere.
Mvh mig
På Forhånd tak
sep 2013
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 7 Svar: 62
her finder du installations manual
jan 2007
Følger: 9 Følgere: 90 Emner: 75 Svar: 1.188
aug 2013
Følger: 2 Følgere: 30 Både: 1 Emner: 32 Svar: 63
Tdc mærket er vel det på svinghjul og blok altså det der sikre at motor stå med cyl 1 srempel i top? Og hvilke streger er det du snakker om, er det de forskellinge justerings mulighed der er på selve fordeleren?
jan 2007
Når du retter pistolen ned mod de mærker og trykker på aftrækkeren vil lyset blinke så det ser ud som om de mærker står stille selv om motoren køre...
Det kan du så rykke ved at dreje fordeleren, så skal du stille det statiske mærke på blokken ud for det mærke på remskiven bogen ( mekanikeren ) skriver/siger..
Nu skal jeg også passe på... for det er KUN volvo B18 og B20 fra BILER jeg har rodet noget med ( da jeg var ung og smuk for 30 år siden, nu er jeg kun smuk ), men mener det er efter samme udgangs punkt de virker mekanisk på motor siden, så hvis der er nogen der har helt nøjagtig viden..... så kom ud af busken og oplys os alle .... hov.... Glædelig jul til alle, lad os få noget utroligt godt vejr imellem jul og nytår, så vi kan hente kæmpe torsken til nytår ( eller en ørred / laks som lille side gevinst )
jan 2007
Faldt lige over denne tråd, kunne være han kan hjælpe lidt med evt lidt data...
Har du også skiftet fordeler ? eller er det kun indmaden... for hvis du har haft fordeleren ude kan det jo være at den ikke sidder så den tænder på cyl 1....
Jep har selv været der........... FLOVT... gik hjem i arrigskab og opdaget det først aften efter da jeg ville prøve lykken igen..... AV... godt jeg var alene ellers havde det kostede et par kasser kvaje bajer MINDST.... he he
sep 2013
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 7 Svar: 62
http://www.123ignition.nl/id/50.html
er der mellem de to billeder et link til komplet manual til installation.
Brugen af tændningspistol til 123 igention