{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.390 visninger | Oprettet:

tabel til propelstørelse på merc? {{forumTopicSubject}}

Jeg har købt et par mercruiser (5.o 5,7) motorer med drev hvor jeg har monteret 5,7 250 hk i min bayliner 2252 cierra classic. udvekslingen er 1.63 på drevet. og så er spørgsmålet hvilken propel størelse der passer bedst. jeg ved ikke hvad størelse den havde før og hvad gearingen på drevet var. og samme problem får jeg med 5,0 220 hk motoren med 2,0 i udvekslingen der skal i en 24 fods selco selqueen. håber der er nogen der kan hjælpe,


Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  tabel til propelstørelse på merc?
  • #1   11. aug 2007 Helt korrekt som Rolf skriver - dog har Mercruiser tilbudt helt op til 1:2,0 de seneste år - præcis hvornår de gik over til at tilbyde 1:2,0 og ikke kun 1:1,98 har jeg ikke fundet ud af.

  • #2   11. aug 2007 Jeg er ellers godt klar over disse ting,men tak for svarene. det jeg efterlyser er en hjemmeside hvor jeg kan finde ud af det når jeg har disse oplysninger. nu ligger bogen over båden selvfølgelig i båden men jeg mener at den vejer omkring 1700 kg(må lige tjekke i morgen). drevet var som sagt 1:1,62(og ikke 1:1,63) motoren er 250 hk. og den må køre mellen 4200-4600 omd. selco ved jeg ikke hvad vejer men den ligger nok lige under 2,5 ton. motoren er 220 hk og drevet er 1:2,0 samme omdr. Drevet er en årg. 2000 så der var de da i hvert fald begyndt med 1:2.0

  • #3   15. aug 2007 Tak for svaret. jeg fandt ud af den vejer et et par ton. jeg fik skaffet en 19" som jeg lige skal have prøvet. nu kan jeg ikke lige huske om det er 200 omdr. pr 1" eller 2" den ændres. det kan du garanteret også huske? så er der prøvesejlads på lørdag. glæder mig vildt.

  • #4   15. aug 2007 Nu vi er inde på udvekslinger kan jeg se at der også bliver tilbudt 1:2,4 på alpha.

  • Michael H
    Michael H Tilmeldt:
    jun 2007

    Følger: 1 Emner: 7 Svar: 36
    #5   15. aug 2007 Hej
    Prøv på dette link: http://bpi.ebasicpower.com/c/PROPS/Propellers_by_Turning_Point.html


Kommentér på:
tabel til propelstørelse på merc?

Annonce