{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.217 visninger | Oprettet:

Soeren S
Soeren S
Tilmeldt:
19. maj 2007
Følger: 1 Emner: 8 Svar: 29

Piftelyd fra påhængsmotor {{forumTopicSubject}}

Hej

Min motor (som i øvrigt ikke er alt for stabil) giver ofte et højt kort pift idet jeg prøver at starte den (Den starter også efter et par forsøg). Det kan også godt lyde som metal der skurrer mod metal... Er der nogen som har et pud på hvad det kan være??? Motoren er en Suzuki DT75 fra 95.

Mvh.
Søren


Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  Piftelyd fra påhængsmotor
  • #1   13. aug 2007 lyder som en slags fejl tænding i mine ører, har en volvo penta der os gav sådanne pift fra sig, og det var tændingen på cyl 1, der ikke var den bedste. da jeg fik lavet tændingen forsvandt piftet, og ustabiliteten i motoren.

  • Soeren S
    Soeren S Tilmeldt:
    maj 2007

    Følger: 1 Emner: 8 Svar: 29
    #2   13. aug 2007 Hej Chris

    Hvordan fik du fikset tædingen. Var det timingen på gnisten, skiftede du tændrør, ny tændspole/kabel eller kunne det klares med en justering? Blev det klaret ved et alm. service eller var det en dyr rep.??

    Jeg har lige skiftet tændrør, men det hjalp ikke smiley

    Mvh.
    Søren


  • #3   13. aug 2007 den har elektronisk tænding, så det kan kun skiftes, og på min motor var det en spole, der ikke var for god længere.
    men kom til og tænke på har du prøvet og lave en kompressionstest, for det kan jo os være din toppakning der er et hul i, det gør jo at den ikke starter ret godt, og at den næsten ikke kan gå i tomgang+at den ikke trækker ordentlig.


  • Soeren S
    Soeren S Tilmeldt:
    maj 2007

    Følger: 1 Emner: 8 Svar: 29
    #4   13. aug 2007 Hej Chris

    Tak for de hurtige svar. Hvor kan man købe en kompressionsmåler?
    Det du skriver lyder meget sandsynligt. Den har nemlig også problemer med acceleration og trækkraft. Når jeg sejler, har jeg fornemmelsen af at den ikke går så hurtigt som den kan. Båden har tidligere haft en lidt mindre motor (70HK), som det faktisk føltes som om, løb stærkerer og accelerede bedre.

    Mvh.
    Søren


  • #5   14. aug 2007 (link fjernet)

  • Soeren S
    Soeren S Tilmeldt:
    maj 2007

    Følger: 1 Emner: 8 Svar: 29
    #6   14. aug 2007 Tak for svarene... Jeg er ret sikker på at problemet ligger i toppakningen. Jeg kan nemlig se udstødning komme ud ad hullet til kølvand, når jeg starter motoren. Det tyder vel på en utæthed i toppakningn.
    Jeg har bestilt en ny toppakning, selvom jeg ikke har målt kompressionen. En ny toppakning kan jo aldrig skade. Jeg vil dog stadig kontrollere kompressionen, når jeg har fået fat i en måler.

    Mvh.
    Søren


Kommentér på:
Piftelyd fra påhængsmotor

Annonce