{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Udskiftning af toiletsæde 500 kr.
  • fjerne ukrudt 600 kr.
  • Elektriker skift spot som er faldet ud 350 kr.
  • Samling af 12 ikea reoler med 24 låger 1.999 kr.
  • Tilslutning af strøm til vaskemaskine 500 kr.
  • Samling af Make Up bord 840 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Sikker båd?
  • #1   26. dec 2015 Det kommer helt an på hvad den koster og hvor mange timer du kan og vil lægge i den.
    Og du skal regne med at ud over rigtigt mange timer, så skal der formentlig også lægge rigtigt mange kroner.
    Min vurdering er at du kun skal overveje at købe den hvis du er helt vild med selv at arbejde i båd - hvis du bedst kan lide at sejle, så finde en anden.

• #2   26. dec 2015 Det skal lige siges... Det er en båd til påhængsmotor... Som jeg selv har + tilbehør.... Sæder/betræk er ok... Der skal laves hul i bunden, nyt tæppe og nyt farve... Er mere nervøs om der standard er skum i dobbeltbunden?

• #4   26. dec 2015 Hvis den er billigt kan du sagten købe den, bare fordi en båd hat været under vand betyder ikke at strøget er færdig. Jeg har set mange båd med råddent skrog som aldrig har været under vad før.
    Hvis du har lidt forstand på båd i forvejen vil du hurtige kun se tilstanden af skroget , et par små borhuller i de suspekt områder vil nemt afgøre om indre strukturen er solid. Disse huller lukkes nemt med Tec 7 efter.
    'Sænkningen' kan være et super forhandlings redskab til at presse prisen nede og du kan sagtens ende med en fremragende båd til sidste.

Det er kun et sunket motor som man skal helst holde sig fra men et skrog under vand er ikke sådan.

• #5   27. dec 2015 Kenneth hvor mange sælgere kender du der vil lade en køber bore "tjek huller" i sin båd?

Udover det så beskriver Jens det meget godt. Det vil koste mange penge og tid at få den i fornuftig stand igen. Den ser både forsømt og forladt ud og det er sikkert også grunden til den sank og man ikke efterfølgende har gjort noget. Lur mig om ikke også sælger har en ide om hvordan det står til siden den bare står henslængt der.

Kort sagt hold dig væk medmindre den virkelig er billig som i MEGET billig og du er villig til at smide mange penge og tid efter den såfremt du har forstand på det. smiley

• #7   27. dec 2015 Michael, prøve og læse min indlæg igen og se på titlen på tråden. Manden spørger om hvor sikker en båd som har været under vand før. Hvis man er i tvivl om strukturen , kan man teste det med at bor små huller strategisk placeret i skroget , om han får løv til at gøre det før eller efter er underordnet, det er er bare noget jeg vil gøre hvis man jeg er i tvivl om råddenskab i skelettet. Det som kommer ud inspiceres og mærkes for vand.
    P.S- man gøre det indvendigt fra uden at kom igennem gelcoaten på den anden side. Mere kompliceret er den ikke!

Kun denne season alene var der 2 både i havnet jeg ligger i som tog en tur undervandet, en var en motorbåd og den anden en sejlbåd, begge var trukket op igen og er tilbage til aktiv tjeneste efter renovering .

Bare fordi en båd har været undervandet betyder ikke at skroget er fordømt usikker i struktur.

Her er lidt
    Taget fra baylinersownersclub forum.

you Look real hard for signs of a rotten first core, you don't want to cover over anything that's questionable. Some small test holes can be drilled to find out how far you'll need to go. I used a 1/4" drill bit to drill into the core (from inside the engine bay) to see what shape it was in.

profilbillede
  • #9   27. dec 2015 Kenneth O - hvis du læser hele trådstarters indlæg, så slutter han af med spørgsmålet om det ville være dumt at købe båden - det skal der jo også svares på smiley
    Der er ingen der ved hvor længe den har ligget under vand - er det kun kort tid (få timer/dage) så er det måske ikke det store problem - for skroget. Men alt el og mekanik, skal nok skifte/renoveres. Det hjælpe selvfølgelig en del at den ikke har indenbords motor - men alligevel, jeg ville holde mig lang væk hvis ikke selve renoveringen af båden var min hobby.
    Det vil efter min overbevisning være langt bedre at finde en velhold båd - en Bayliner Capri 1700 LS koster ikke mange kroner - selv som velholdt. Så det er 100% sikket at man ikke kan holde udgifter og arbejdsindsats hjemme på at renovere denne båd der har været sunket - men man kan da få vinteren til at gå med det smiley

• #10   27. dec 2015 Jeg vil give Jens ret ..

• #11   27. dec 2015 hygge projekt.. tag den... ud og sejle først i den nye sesong.. lad være..

• #12   27. dec 2015 Tak for de mange fine svar... Jeg ser nu ikke så negativ på det... Så dårlig stand er den slet ikke i... Spørgsmål om hvorvidt der er skum i eller ej, er jeg stadig lidt usikker på...
    Købet ville lige præcis være for at kunne renovere den selv, og indtil den er færdig har jeg jo stadig min nuværende båd...

• #14   27. dec 2015 Jeg er også ret sikker på træ og skum uden at kende til båden... Sådan må de fleste både bygget tror jeg.. Ellers vil de blive for bløde i bunden..

• #15   27. dec 2015 Find ud af hvad den vejer fra fabrikken og spørg så ejeren om du må køre den på en brovægt,der har du svaret på om den er fyldt med vand i skummet.

• #16   29. dec 2015 Hej Lars, jeg var selv henne og rive gulvet op og lægge nyt, i en bayliner 1700 capri, sidste vinter/forrår. Gulvet og opbygningen så præcis ud som i linket fra Jens S.
    Jeg tog skummet ud af siderne, og byggede forstærkninger i krydsfiner til alle rum.

• #17   30. dec 2015 Udover dørken er der jo også træet i hækken der skal have samme tur.. smiley

• #18   30. dec 2015 Nej, træet i hækken på denne model er lamineret I gelcoat og ikke nødvendigvis kommet vand derinde.

• #19   30. dec 2015 Kenneth det er underordnet.. Der er altid lavet huller i til motor og derfor har vand adgang dertil .. Alle både der har haft rådden dørk har det været dårligt på når det alligevel bliver åbnet.. smiley

• #20   30. dec 2015 Det er imponerende hvordan du udtaler dig .
    Forste vil jeg gøre dig opmærksom på at alle gennemgående huller (tru-hull) som man populær kalder dem er forseglet indvendige i kanalen fra fabrikken . Dvs. den indvendige 'core' er beskyttet, ellers vil den rådden af almindelige fugtighed i maritime miljøet.
    Anden vil jeg sige at alle skruer eller boltene drevet ind i den indvendige træværk er dækket med en washer og silikone. Du kan faktisk se det selv hvis du kigger.
    Lad være med at fordomme skroget og at transom er sikkert råddent , lade manden kigge selv på det og afgøre . Der er en rigtigt god chance at den ikke er råddent og så kan han endelig ende en god båd evt til billige penge.

• #21   30. dec 2015 Tro på det Kenneth . Lad os da håbe for ham han har fundet en ener inden for Bayliner som er gået forbi den slags dårligheder. Den oser trods alt også af at være velplejet og opbevaret tørt og med den fine kaleche som er lavet i usynligt stof. Nu var det jo trodsalt ham selv der spurgte til råds. Godt nytår

• #22   31. dec 2015 Tak for de mange svar.... Hvis prisen passer må der gerne være lidt arbejde i vente... Hvad skal tiden ellers gå med hele vinteren, indtil vi kan komme på vandet igen... smiley
    Godt nytår...

Kommentér på:
Sikker båd?

Annonce