1.788 visninger
|
Oprettet:
Sikker båd? {{forumTopicSubject}}
Er ved at byde lidt på denne båd....
Det er en bayliner capri 1700 ls...
Den har været under vand... Mit spørgsmål er så...? Er der skum i dobbeltbunden i sådan en? Er det dumt at købe den?
Tak
aug 2005
Følger: 7 Følgere: 9 Både: 5 Emner: 26 Svar: 872
Og du skal regne med at ud over rigtigt mange timer, så skal der formentlig også lægge rigtigt mange kroner.
Min vurdering er at du kun skal overveje at købe den hvis du er helt vild med selv at arbejde i båd - hvis du bedst kan lide at sejle, så finde en anden.
apr 2015
Følger: 22 Følgere: 45 Både: 1 Emner: 35 Svar: 68
jul 2014
Følger: 1 Følgere: 53 Både: 4 Emner: 69 Svar: 1.115
Hvis du har lidt forstand på båd i forvejen vil du hurtige kun se tilstanden af skroget , et par små borhuller i de suspekt områder vil nemt afgøre om indre strukturen er solid. Disse huller lukkes nemt med Tec 7 efter.
'Sænkningen' kan være et super forhandlings redskab til at presse prisen nede og du kan sagtens ende med en fremragende båd til sidste.
Det er kun et sunket motor som man skal helst holde sig fra men et skrog under vand er ikke sådan.
maj 2007
Følger: 1 Følgere: 28 Emner: 20 Svar: 475
Udover det så beskriver Jens det meget godt. Det vil koste mange penge og tid at få den i fornuftig stand igen. Den ser både forsømt og forladt ud og det er sikkert også grunden til den sank og man ikke efterfølgende har gjort noget. Lur mig om ikke også sælger har en ide om hvordan det står til siden den bare står henslængt der.
Kort sagt hold dig væk medmindre den virkelig er billig som i MEGET billig og du er villig til at smide mange penge og tid efter den såfremt du har forstand på det.
jul 2014
P.S- man gøre det indvendigt fra uden at kom igennem gelcoaten på den anden side. Mere kompliceret er den ikke!
Kun denne season alene var der 2 både i havnet jeg ligger i som tog en tur undervandet, en var en motorbåd og den anden en sejlbåd, begge var trukket op igen og er tilbage til aktiv tjeneste efter renovering .
Bare fordi en båd har været undervandet betyder ikke at skroget er fordømt usikker i struktur.
Her er lidt
Taget fra baylinersownersclub forum.
you Look real hard for signs of a rotten first core, you don't want to cover over anything that's questionable. Some small test holes can be drilled to find out how far you'll need to go. I used a 1/4" drill bit to drill into the core (from inside the engine bay) to see what shape it was in.
aug 2005
Følger: 7 Følgere: 9 Både: 5 Emner: 26 Svar: 872
Der er ingen der ved hvor længe den har ligget under vand - er det kun kort tid (få timer/dage) så er det måske ikke det store problem - for skroget. Men alt el og mekanik, skal nok skifte/renoveres. Det hjælpe selvfølgelig en del at den ikke har indenbords motor - men alligevel, jeg ville holde mig lang væk hvis ikke selve renoveringen af båden var min hobby.
Det vil efter min overbevisning være langt bedre at finde en velhold båd - en Bayliner Capri 1700 LS koster ikke mange kroner - selv som velholdt. Så det er 100% sikket at man ikke kan holde udgifter og arbejdsindsats hjemme på at renovere denne båd der har været sunket - men man kan da få vinteren til at gå med det
aug 2013
Følger: 1 Følgere: 575 Både: 2 Emner: 28 Svar: 1.116
jul 2015
Følger: 4 Følgere: 121 Både: 1 Emner: 9 Svar: 332
apr 2015
Købet ville lige præcis være for at kunne renovere den selv, og indtil den er færdig har jeg jo stadig min nuværende båd...
jul 2015
Følger: 4 Følgere: 121 Både: 1 Emner: 9 Svar: 332
aug 2012
Følger: 1 Følgere: 9 Både: 1 Emner: 36 Svar: 197
maj 2013
Følger: 7 Følgere: 8 Emner: 6 Svar: 217
Jeg tog skummet ud af siderne, og byggede forstærkninger i krydsfiner til alle rum.
maj 2007
jul 2014
maj 2007
jul 2014
Forste vil jeg gøre dig opmærksom på at alle gennemgående huller (tru-hull) som man populær kalder dem er forseglet indvendige i kanalen fra fabrikken . Dvs. den indvendige 'core' er beskyttet, ellers vil den rådden af almindelige fugtighed i maritime miljøet.
Anden vil jeg sige at alle skruer eller boltene drevet ind i den indvendige træværk er dækket med en washer og silikone. Du kan faktisk se det selv hvis du kigger.
Lad være med at fordomme skroget og at transom er sikkert råddent , lade manden kigge selv på det og afgøre . Der er en rigtigt god chance at den ikke er råddent og så kan han endelig ende en god båd evt til billige penge.
maj 2007
apr 2015
Godt nytår...
Sikker båd?