{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.728 visninger | Oprettet:

afsætning af vandlinje {{forumTopicSubject}}

Hej BG..

jeg har en Ryds 20DC hvor jeg har fået et stykke papirer med så jeg kan sætte vandlinjen af til bundmaling. Men kan sku ikke rigtig kloges af den.. er der nogle som kender en der har forstand på dette og vil hjælpe??
det skal helst være i Vestsjælland smiley

med venlig hilsen
Lars Jensen


Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  afsætning af vandlinje
  • #1   12. jan 2016 meste sikkert måde er til at smide den i vandet på slæbestedet med fuld laste og markere vandlinen som den viser .

  • #2   12. jan 2016 kan du sætte et foto ind af papiret ? (men nr 1 er som skrevet højere oppe)

  • #3   12. jan 2016 Sæt båden i vandet og lad den ligge et par uger, så kan du nemt male vandlinjen hvor den skal være.
    Dog er det en god ide at male vandlinjen lidt over vandoverfladen så du slipper for at den bliver gul op af siderne.


  • #4   12. jan 2016 det ville da være ret dumt at lade den ligge i vandet ,et par uger før bundbehandling , hvad skulle ideen være med det ?? andet end en masse ekstra rengøring/slibning .

  • #5   12. jan 2016 Som de andre også skriver, sæt båden i vandet, køb en 50mm flamingoplade og en vandfast/sprit tusch.
    Tuschen taper du fast oven på flamingopladen og så går du bare en tur rundt om båden og streger vandlinien af.


  • #6   12. jan 2016 Pointen med at søsætte båden er at man præcist kan se hvor vandlinjen er.
    En uge eller to i vandet giver ikke crazy begroning, men der bliver selvfølgeligt lidt rengøring inden man kan bundmale.
    Hellere dette end forkert vandlinje.


  • #7   12. jan 2016 "6" medmindre du har en træbåd(hvad der IKKE er tilfældet her) ændrer vandlinien sig da overhovedet ikke ??? den sættes i og tegnes op , derefter tager man båden op ,og jo en ubeskyttet båd kræver en kraftig rengøring inden maling ,hvis den har været i vandet i 2 uger , så dit råd er ikke alene værdiløst ,men efter min mening direkte dårligt . (beklager men sådan ser jeg det ,og forstår ikke ,hvorfor du skriver som du gør)

  • #8   17. jan 2016 Undskyld jeg blander mig i debatten smiley

    På dit profilbillede, har du en bil med trailer og båd,
    og så er det at jeg tænker ??
    Skal din jolle ligge i vandet over længere perioder, eller sætter du den i vandet fra gang til gang ??
    For, hvis du sætter den i vandet fra gang til gang, ville jeg ikke give jollen bundmaling, der ville jeg bare sørge for en god gang voks og polering en til to gange årligt.
    Hvis du der i mod har jollen liggende fast i vandet, skal den først slibes, derefter primes 2 - 3 gange, inden den får bundmaling, alt sammen vejer og koster, efterfølgende er der ingen vej tilbage, når først det er gjort.
    Hilsen Jørgen


  • #9   17. jan 2016 Nej jeg har ikke den båd mere men en Ryds 20dc som jeg har fået havneplads til

Kommentér på:
afsætning af vandlinje

Annonce