Mercury 6 hk 4-t (Tohatsu) {{forumTopicSubject}}
Jeg har lovet at se på min nabos bådmotor som hverken kunne gå i tomgang eller tage gas. Jeg har fixet lignende problemer ca 10 gange, men her er jeg lige gået i stå. Tomgang er fin, men med mindre jeg giver gas meget langsomt vil den ikke rigtig.
Jeg har haft karburatoren taget af 4 gange, og næstsidste gang utralydsrenset det hele. Dyserens, trykluft, tynd tråd.
Sidste gerning var at fjerne en blændprop til "pilotdysen". Den har jeg så målt op, haft ude, renset det hele (dog ikke ultralyd), samlet igen, men det er ligesom den ikke vil tage gassen.
Jeg testkører i en balje, og jeg har tidligere på andre motorer oplevet, at såfremt propellen ikke kører, kan motoren ikke komme af med udstødningen. Det virker bare ikke lige sådan her, og baljen er jo tom på 5 sekunder, så jeg når ikke at finde ud af det.
Når jeg Googler det siger alle karburatoren, og det tror jeg også på.
Der er bare noget der ikke er renset.
Men den ligner jo et engelsk kulminedistrikt, og de mange kanaler er blændet af med en lille kugle.
Hvis jeg kunne finde accelerationspumpen, ville jeg gå efter den.
https://www.boats.net/catalog/tohatsu/outboard/2018/6hp/mfs6c/carburetor-fuel-pump
Men det kan jeg ikke
Nogen bud?
aug 2022
Følgere: 1 Emner: 1 Svar: 6
Har prøvet noget lignende med samme model (ved ikke om det er en tohatsu).
Men det var ligesom at der var vand i svømmerhuset så når man gav fuld gas så begyndte den at gå vildt ujævnt
Mercury 6 hk 4-t (Tohatsu)