590 visninger
|
Oprettet:
Indstilling af bådtrailer {{forumTopicSubject}}
Hej.
Jeg har en Ørnvik 510 som står på en Sunway Galaxy trailer. Men den svær at få af, når vi skal have plimsolleren i søen. Der skal skubbes hårdt..!!
Er der nogen her det ved, hvad vi kan gøre, eller endnu bedre kunne slå vejen forbi Nykøbing F. og kikke på skramlet?
Jeg sender gerne flere billeder......
Mvh 9els
feb 2005
Følger: 11 Følgere: 28 Både: 2 Annoncer: 1 Emner: 50 Svar: 550
Traileren bliver overset.....desværre
af med båden, og smør alle bevælige dele med noget godt marine fedt, så bliver du en rigtig glad trailer mand
apr 2008
Følger: 1 Følgere: 29 Emner: 11 Svar: 468
De bliver nemt trykket flade .
Røde rulle er hårde og bliver ikke flade = båden ruller nemmere af og på
Smør akselen der går igennem rullerne med noget fedt inden du samler
Nicolai
mar 2014
Følger: 4 Følgere: 91 Både: 1 Annoncer: 2 Emner: 21 Svar: 1.512
1) kig på hvordan din båd står på traileren, køllinjen skal helst falde LIDT bagud, så hjælper tyngdekraften godt til. Din trailers ruller ser meget lave ud fortil, overvej derfor at hæve dem lidt og vær opmærksom på alle ruller stadig støtter kølen.
2) Pas på med at køre for langt ud når du søsætter båden. Dels får du så mindre vand i bremserne, dels går der længere tid inden bådens hæk begynder at flyde og dermed modvirke afrulning!
Du skal naturligvis ikke få bådens hæk til at røre bunden, så lidt afhængig af dit slæbested skal du kun køre ud til nederste fælgkant er under vand.
Det ser ud til du har ålegræs på bagerste vange, så langt vil jeg normalt ikke køre ud, med mindre rampen er næsten flad og jeg er tvunget til det.
sep 2013
Følger: 34 Følgere: 309 Både: 4 Emner: 28 Svar: 1.180
køb de hårde røde køl ruller/evt bøsninger og lad kølen stå på dem og siderullerne støtte..
har dem selv og båden kører faktisk selv af når der spoles ud med spillet
okt 2011
Følger: 21 Følgere: 33 Emner: 10 Svar: 28
Det er svært at undgå der kommer (åle) græs på traileren, det er i overfladen. Vi kører aldrig længere ud end, til det kun er gummiet der er i vand, aldrig fælgen!
At skifte til de røde ruller, lyder som en go' idé, det vil vi gøre. Og vi har faktisk snakket om at hæve det forreste hjul, så skal de andre naturligvis følge med. Men rampen har jo også en vinkel ned mod vandet. Men det er ikke nok til tyngdekraft'en kan klare det. Derfor må den gamle op og skubbe....
mar 2014
Følger: 4 Følgere: 91 Både: 1 Annoncer: 2 Emner: 21 Svar: 1.512
sep 2013
Følger: 34 Følgere: 309 Både: 4 Emner: 28 Svar: 1.180
min båd var stort set umulig at få af traileren, den sank faktisk ned i de sorte ruller. de røde ruller er i den hårde ende af skalaen typisk til tunge både 1500kg( lidt som nylon)hvis det giver mening,de løser ihvertfald mit problem...og båden har ikke taget skade af hårdheden på rullerne
mar 2015
Følger: 2 Følgere: 23 Både: 2 Emner: 13 Svar: 292
Og mangler der lige 5-10 cm, kan man jo bruge næsehjulet mens traileren sidder på bilen.
Lidt dovent, men det virker...
Indstilling af bådtrailer