{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
590 visninger | Oprettet:

Indstilling af bådtrailer {{forumTopicSubject}}

Hej.
Jeg har en Ørnvik 510 som står på en Sunway Galaxy trailer. Men den svær at få af, når vi skal have plimsolleren i søen. Der skal skubbes hårdt..!!
Er der nogen her det ved, hvad vi kan gøre, eller endnu bedre kunne slå vejen forbi Nykøbing F. og kikke på skramlet?

Jeg sender gerne flere billeder......

Mvh 9els

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Reparation af opvaskemaskine 113.000 kr.
  • Skift håndvaskarmatur på badeværelse 70.000 kr.
  • Hjælp med at sætte op lamper 40.000 kr.
  • Reparation af to cykler 60.000 kr.
  • Installering af plombering (verifikationsmærke) ved elmåler/elskab 68.500 kr.
  • opsætning af TV på væg 80.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Indstilling af bådtrailer
  • #1   27. apr hej, mange bruger rigtig meget tid på båden og motoren,,,
    Traileren bliver overset.....desværre
    af med båden, og smør alle bevælige dele med noget godt marine fedt, så bliver du en rigtig glad trailer mand smiley

• #2   27. apr De sorte rulle du har på , er meget bløde .
    De bliver nemt trykket flade .
    Røde rulle er hårde og bliver ikke flade = båden ruller nemmere af og på
    Smør akselen der går igennem rullerne med noget fedt inden du samler

Nicolai

• #3   27. apr Enig med de to foregående kommentater, det vil helt sikkert hjælpe. Derudover vil jeg foreslå:

1) kig på hvordan din båd står på traileren, køllinjen skal helst falde LIDT bagud, så hjælper tyngdekraften godt til. Din trailers ruller ser meget lave ud fortil, overvej derfor at hæve dem lidt og vær opmærksom på alle ruller stadig støtter kølen.

2) Pas på med at køre for langt ud når du søsætter båden. Dels får du så mindre vand i bremserne, dels går der længere tid inden bådens hæk begynder at flyde og dermed modvirke afrulning!

Du skal naturligvis ikke få bådens hæk til at røre bunden, så lidt afhængig af dit slæbested skal du kun køre ud til nederste fælgkant er under vand.

Det ser ud til du har ålegræs på bagerste vange, så langt vil jeg normalt ikke køre ud, med mindre rampen er næsten flad og jeg er tvunget til det.

• #4   27. apr https://scandictrailers.dk/vare/forstaerket-koelrulle-bundrulle-tilbud/

køb de hårde røde køl ruller/evt bøsninger og lad kølen stå på dem og siderullerne støtte..

har dem selv og båden kører faktisk selv af når der spoles ud med spillet

• #5   28. apr Mange tak for gode og konstruktive svar.
    Det er svært at undgå der kommer (åle) græs på traileren, det er i overfladen. Vi kører aldrig længere ud end, til det kun er gummiet der er i vand, aldrig fælgen!
    At skifte til de røde ruller, lyder som en go' idé, det vil vi gøre. Og vi har faktisk snakket om at hæve det forreste hjul, så skal de andre naturligvis følge med. Men rampen har jo også en vinkel ned mod vandet. Men det er ikke nok til tyngdekraft'en kan klare det. Derfor må den gamle op og skubbe....

• #6   5. maj @Steen, hvor hårde er det røde ruller? Jeg skal have nye ruller i år og overvejer at prøve de røde, da min alukøl skærer ned i de sorte. Men jeg er lidt bekymret hvis de er "hårde som sten" for så står båden jo på en enkelt kvadratcentimeter (eller 2)

• #7   6. maj Hej Per T.
    min båd var stort set umulig at få af traileren, den sank faktisk ned i de sorte ruller. de røde ruller er i den hårde ende af skalaen typisk til tunge både 1500kg( lidt som nylon)hvis det giver mening,de løser ihvertfald mit problem...og båden har ikke taget skade af hårdheden på rullerne

• #8   12. maj Er vist enig med alle indlæg, specielt dem med at smøre rullerne på akslerne, og hæve de forreste ruller. Det skal jo helst gå ned ad. smiley
    Og mangler der lige 5-10 cm, kan man jo bruge næsehjulet mens traileren sidder på bilen.
    Lidt dovent, men det virker...

Kommentér på:
Indstilling af bådtrailer

Annonce