{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.326 visninger | Oprettet:

Montering af visir/glas {{forumTopicSubject}}

Hej.

Da jeg er ret grøn på området, har jeg lige et par ? til sejlerfolket...
Mit visir på båden sidder ikke fast. Er der nogen der har nogle gode råd til hvordan man gør den fast? Hvad skal jeg købe til dette??

Og lige et tillægs ? :
Tror i min båd kan bære og magte en 55 hk's motor??
Jeg kan ikke finde det skilt der skulle sidde på båden! smiley

I kan se billeder af den under min profil...

På forhånd tak.


Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  Montering af visir/glas
  • #1   13. okt 2007 den kan snildt klare 50 hk me dskrogfaconen i hvert fald.....men tjek lige hvor stærk du mener hækken er...tykkelse osv.... tror ikke det er et problem

  • #2   13. okt 2007 jeg tror den har været bygget til en 40-50hk fra ny af. så en 55hk burde ikke være noget problem. men som steffen siger kontroler hækken. hvordan den er. men det burde ikke være noget problem.. du kan f.eks se min gule båd den er bygget til 50hk. ang din visir hvordan har det været sat fast fra start af? men enten er det limet på ellers sidder der nogen beslag som er skruet ind i virsiret og ned i båden.

  • #3   13. okt 2007 Visir: Jeg ville gå på jagt efter et alu-profil, hvor visir kunne monteres ned i.

    Eller den nemme løsning: Du kunne montere en kantliste på båden, som følger visirets bund. Denne kantliste skruer du fast neden fra ( husk at lime listen, eller give den en smule silicone på trædefladen ). Som kant liste kunne du evt. bruge en kraftig plast-liste fra et byggemarked. Disse kan formes efter eget ønske. Evt. v.h.a. en varmepistol.
    Plastlister i byggemarkeder fåes i alle mulige størrelser og former. Når listen er monteret, laver du logle små huller i bunden af visiret, og skruer visiret fast på listen.


  • #4   5. jun 2008 Tak for svarene. Problemet er at visiret nok ikke har været monteret på båden før. Der er nogle huller og et par revner i hver side af båden, men der passer visiret ikke i. Og det er et glas visir, så det er ikke sådan lige at bore i... smiley
    Jeg må prøve det med at montere det i en liste.


Kommentér på:
Montering af visir/glas

Annonce