777 visninger
|
Oprettet:
Hidia 115-130 hk {{forumTopicSubject}}
Hej alle
Vil lige høre om hvad der er af erfaring med Hidia motorer
De køre nogle voldsomme tilbud i øjeblikket så på tænker at skifte min to benzinslugende 2 takter ud 😅 mercury 115 2t og Black Max 200 hk
Men er det noget som ikke dur vil jeg vente til der er sparet lidt flere penge op og købe en ny Mercury 115 hk 4 takt
Så hit mig med jeres erfaring
På for hånd tak for de svar der kommer
Med venlig hilsner
Erling
mar 2014
Følger: 4 Følgere: 97 Både: 1 Annoncer: 2 Emner: 22 Svar: 1.535
Jeg kan se man kan tilkøbe 5 års garanti, det ville nok være gode penge at give ud, specielt hvis man er lidt usikker på holdbarheden.
Så er der jo lige problemet med hvordan man så forholder sig hvis der er problemer, er der en service organisation bag?
okt 2022
Følger: 14 Følgere: 20 Emner: 6 Svar: 12
okt 2025
Følger: 16 Følgere: 7 Emner: 2 Svar: 6
jun 2019
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 1 Svar: 200
Det er en ren kopi af Yamaha motorer, de skulle efter sigende være forbedret i forhold til Yamahas egne.. men mon dog..
https://www.youtube.com/watch?v=7WWUYc-ACZY
Om du vælger Yamaha, Mercury, Honda eller Suzuki er de Ca. lige gode
Jeg ville personligt aldrig købe de kineser modeller det er mit liv for kort til, vi sejler meget ud fra Hanstholm Hirtshals så da skal man kunne stole på sit grej.
Jeg har altid været Yamaha mand men er gået til Suzuki, de går bare bedre synes jeg
okt 2025
Ved godt at det er bedre at gå efter en af de kendte mærker men hvis vi ser på elbiler og andre sekvenser er Kina kommet rigtig godt med de laver ikke bare lort som for 10 år siden der for er jeg lidt tøvende med at smide mange tusinde kroner efter noget som er kendt hvis ikke det er meget bedre en det jeg kan købe billige
Når jeg søger på Hidia bliver der skrevet at de dumper prisen da de gerne vil ind på markedet og etablerer sig det minder mig om min drenge tid da Toyota kom på markedet sådan noget Japansk lort
jun 2019
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 1 Svar: 200
Jeg ved ikke med det Hidea om de har fået styr på de motorer, men det er en tro Yamaha kopi, men ja de er billige..
Jeg er som før skrevet gået over til Suzuki da de gir valuta for pengene og efter 2000 timer på begge mine 250 hk har jeg ikke oplevet nogen fejl, jeg har nogle amerikanske venner som har droppet Mercury pga deres svage gearkasser og valgt Suzuki i stedet.
Kan regne ud du er en ældre årgang da de kom til DK i 1963 med deres Crown, den havde mine forældre som den første af en lang række forskellige Toyota modeller.
mar 2014
okt 2025
Når jeg går på de forskellige forumer dukker Suzuki bare tit op som det bedste køb så der må jo være noget om snakken
Tak for alt fit back læsser alt hvad der kommer og er der andre der har en mening eller ved noget spændende så skriv endelig
maj 2019
Følger: 4 Følgere: 9 Både: 1 Emner: 1 Svar: 271
Der er dog et par ting man skal vide om den...
1) Det er en 4 og 1/4 tomme gerkasse så du kan normalt ikke bruge alle propeller da de fleste andre har 4 og 3/4 tomme. Det kan dog lade sig gøre med en mercury kit og en 3-d printer at tilpasse den. Du må gøre det selv da ingen mekaniker vil give nogen garanti på det så få enten zukis egne propeller eller mercurys Trophy plus op tl 21p. Hvis du har en større båd (21 fod) så tag 150hestes der har 4 3/4 tomme gearkasse.
2) Jeg fik service hos forhandleren lidt før tid så lige pludselig begyndte den at hyle ude på havet. Fik kontakt til forhandleren og man skal slukke motoren tage dødmans ledningen af og tænde motoren igen og derefter hive 3 gange i dødmandsknappen indenfor 10 sec for at resette olieskiftet.
3) Jeg fik overophedet min motor i starten med haveslangen derjemme engang fordi den ikke fik nok vand fra vandhanen. Nu bruger jeg enten en stor vandslange 3/4 tomme eller regnvandstønden men en pumpe og siden har jeg ikke haft problemer. Jeg havde ikke haft nogen problemer med mine tidligere mercruiser/mercury og den gamle 1/2 tomme slange. Zukien spilder virkeligt meget vand når man skyller den... det ryger ud af alle huller.
maj 2019
Følger: 4 Følgere: 9 Både: 1 Emner: 1 Svar: 271
mar 2014
Jeg har en DF80A på min båd, den blev leveret med standard 13½x17 propel, det var alt for lavt til min relativt lette 18 fods alubåd.
Jeg eksperimenterede med uoriginale propeller fra billigpropel.dk, tror de hed blue captain eller noget i den retning, de kan ikke anbefales, den jeg fik var så skæv den fik hele motoren til at vibrere.
Jeg gik derefter over til Hustler turning point 4-bladede propeller på løst nav og havde først en 13x19, derefter 13x21 som er den højeste stigning man kan få i den model, den passer perfekt til mit setup og jeg har kun godt at sige om turning point propeller
Hidia 115-130 hk