{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
266 visninger | Oprettet:

rep af båd {{forumTopicSubject}}

HJÆLP!!!!!! Jeg er den lykkelige smiley smiley ejer af en Cgris craft Conzept 23 fra 1995 med en 7.4 King Cobra V8, og den vil ikke som jeg vil. Den starter meget dårligt, og generatoren bliver0 meget varm... Som i MEGET varm. Jeg har købt servicedelene, olie, tændrør, fordelerdæksel, rotor, men mangler en til at montere det.
Hvem har mod/kendskab til at fixe min båd? Og nej - det skal ikke nødvendigvis være til 2026 sæsonen. Den står på en trailer, så jeg kan levere den. Selvfølgelig er det hele mod betaling.

40524541 eller ole.jacobsen68@gmail.com

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Udskiftning af hovededør og kælderdøren 3.000 kr.
  • Hjælp til havearbejde/beplantning. 1.500 kr.
  • Vinduespudsning altan glas væg. Cirka 15 stk 750 kr.
  • Tilstoppet afløb 1.200 kr.
  • Komfurer 900 kr.
  • Skift af armatur i bruser 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  rep af båd
  • #1   2. aug De dele du har købt (tændrør, fordelerdæksel) hjælper forhåbentligt på startbesværet, men det løser jo ikke dit generatorproblem.

Jeg vil tro du selv kan skifte tændrør og fordelerdæksel, de er ret nemme at finde på motoren og det giver en stor tilfredsstillelse selv at kunne lidt.

• #2   3. aug De reservedele, du har købt, kan hjælpe på dine startproblemer, men du fortæller intet om startproblemerne er ved kold eller varm motor - hvad er tilfældet?

7.4 King Cobra er en Chevrolet motor ( strømfordeleren sidder bagerst på motoren ).
    Hvis strømfordeleren sidder forrest på motoren, er den en FORD 7.5 V8 eller lillebroren 5.0 / 5.8 V8.

Tændingsrækkefølgen på 7.4 V8 er 1 8 4 3 6 5 7 2 ( cylinder 1 er den forreste i højre side, når du ser motoren foran fra. Cyl 2 ligger overfor ).
    Dvs. at højre side på motoren er den ulige cylinderrække 1 - 3 - 5 - 7.
    Venstre side af motoren er den lige cylinderrække 2 - 4 - 6 - 8.

Hvis du har Thunderbolt tænding, står der på strømfordelerdækslet, de forskellige cylindernumre, hvor tændkablerne skal tilsluttes.

Bemærk, at din motor er en LH ( left hand - venstre drejet ), så omløbsretningen på motoren set foran fra skal være højre om. Omløbsretningen bestemmes nemlig bagfra, så ser du motoren bagfra, vil den dreje venstre om. Husk det, når du skal montere tændkabler.

Hvis generatorn bliver varm, kan det tyde på en nært forestående defekt. Det kan være et defekt laderelæ, som ikke slår fra, og dermed lader generatoren med fuld styrke hele tiden. Det holder den ikke til. Laderelæet kan nok udskiftes, men nok nemmere at købe en ny generator - husk, at den skal være gnistfri, så en tilsvarende fra en bil duer ikke!!!!

Skift de indkøbte reservedele + rep. / udskiftning af generatoren, så bør du være sejlende.

• #3   3. aug ps - har du checket dit batteri er i god stand?

Hvis din generator bliver varm og du har svært ved at starte kunne det godt hænge sammen med en celle i dit batteri er færdig.

Jeg ved godt det ikke svarer på dit spm om een der kan fixe din båd, men med en ældre båd må man nogengange selv kigge i maskinrummet.

• #4   3. aug Det er ca 10 år siden jeg gik fra indenbords til påhængsmotor så det er gammel info. Jeg brugte MB Marine som var i Espagærde men er nu rykket til Frederiksværk, så det er en lang køretur hvis du vil bruge den mekaniker.

• #5   3. aug @4 RAMBO bor vist selv i Nordsjælland, og han ser ud til at vide en ting eller 2 om store motorer smiley

Kommentér på:
rep af båd

Annonce