266 visninger
|
Oprettet:
rep af båd {{forumTopicSubject}}
HJÆLP!!!!!! Jeg er den lykkelige
ejer af en Cgris craft Conzept 23 fra 1995 med en 7.4 King Cobra V8, og den vil ikke som jeg vil. Den starter meget dårligt, og generatoren bliver0 meget varm... Som i MEGET varm. Jeg har købt servicedelene, olie, tændrør, fordelerdæksel, rotor, men mangler en til at montere det.
Hvem har mod/kendskab til at fixe min båd? Og nej - det skal ikke nødvendigvis være til 2026 sæsonen. Den står på en trailer, så jeg kan levere den. Selvfølgelig er det hele mod betaling.
40524541 eller ole.jacobsen68@gmail.com
mar 2014
Følger: 4 Følgere: 92 Både: 1 Annoncer: 2 Emner: 21 Svar: 1.524
Jeg vil tro du selv kan skifte tændrør og fordelerdæksel, de er ret nemme at finde på motoren og det giver en stor tilfredsstillelse selv at kunne lidt.
maj 2008
Følgere: 50 Både: 1 Emner: 17 Svar: 2.114
7.4 King Cobra er en Chevrolet motor ( strømfordeleren sidder bagerst på motoren ).
Hvis strømfordeleren sidder forrest på motoren, er den en FORD 7.5 V8 eller lillebroren 5.0 / 5.8 V8.
Tændingsrækkefølgen på 7.4 V8 er 1 8 4 3 6 5 7 2 ( cylinder 1 er den forreste i højre side, når du ser motoren foran fra. Cyl 2 ligger overfor ).
Dvs. at højre side på motoren er den ulige cylinderrække 1 - 3 - 5 - 7.
Venstre side af motoren er den lige cylinderrække 2 - 4 - 6 - 8.
Hvis du har Thunderbolt tænding, står der på strømfordelerdækslet, de forskellige cylindernumre, hvor tændkablerne skal tilsluttes.
Bemærk, at din motor er en LH ( left hand - venstre drejet ), så omløbsretningen på motoren set foran fra skal være højre om. Omløbsretningen bestemmes nemlig bagfra, så ser du motoren bagfra, vil den dreje venstre om. Husk det, når du skal montere tændkabler.
Hvis generatorn bliver varm, kan det tyde på en nært forestående defekt. Det kan være et defekt laderelæ, som ikke slår fra, og dermed lader generatoren med fuld styrke hele tiden. Det holder den ikke til. Laderelæet kan nok udskiftes, men nok nemmere at købe en ny generator - husk, at den skal være gnistfri, så en tilsvarende fra en bil duer ikke!!!!
Skift de indkøbte reservedele + rep. / udskiftning af generatoren, så bør du være sejlende.
mar 2014
Hvis din generator bliver varm og du har svært ved at starte kunne det godt hænge sammen med en celle i dit batteri er færdig.
Jeg ved godt det ikke svarer på dit spm om een der kan fixe din båd, men med en ældre båd må man nogengange selv kigge i maskinrummet.
maj 2019
Følger: 4 Følgere: 8 Både: 1 Emner: 1 Svar: 269
mar 2014
rep af båd