{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.785 visninger | Oprettet:

John L
John L
Tilmeldt:
24. nov 2007
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 3

Hjælp Ujævn motor Mercury 25 M 1996 {{forumTopicSubject}}

Jeg har problemer med den
Meget ujævn motorgang også ved høje omdrejninger
den kan køre nede i tomgangs området med stadig meget ujævnt.
jeg købte motoren for et år siden der kørte den fint.
Da jeg skulle tage den i brug den anden dag var gasspjælet "Groet fast" efter at have adskilt og renset aksel og huller så var det tid at starte Motoren er nem at starte og er villig til at tage omdrejninger,
men den slår sig noget i tøjret lyder ikke pænt.


Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  Hjælp Ujævn motor Mercury 25 M 1996
  • #1   24. nov 2007 Ujævn ????
    Vil det sige, at den sætter ud en gang i mellem, eller er det omdrejninger som går op og ned ?

    Hvis det første, så skift tændrør.

    Hvis det andet, så adskil og rens din karburator.
    Når karburator er demonteret, tager du også blokken med indsugningsplader af, og kontrollerer at plader er indtakte, og lukker til.
    Her efter skal karburator og tænding justeres 100% ind.


  • John L
    John L Tilmeldt:
    nov 2007

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 3
    #2   24. nov 2007 den hakker og går ujævnt den køre ikke op og ned i omdrejninger
    jeg er ikke så ferme til at justerer karburator og tænding

    Er der nogen der ligger inde med en rep.bog Ala Haynes. til påhængsmotore.

    Mvh John


  • #3   24. nov 2007 Prøv med nye tændrør, og adskil benzinpumpen, for at se om den er skadet i membran.

    Se også dette her link.
    http://outboardparts.com/mercury/miscellaneous/troubleshootinghelp.htm




  • #4   25. nov 2007 Når den starter nemt kommer jeg til at tænke på om den for choker hele tiden ?? , nu kender jeg ikke din model motor men på nogle er der en extra choker , det kan være en rød plastik ting der kan drejes .. er der det så prøv lige vippe den over.

    Har du haft tændrørs hætterne af kan det være at de er sat forkert på hvis det kan lade sig gøre på din motor.

    Evt starte den op mens det er mørkt og se om der springer gnister.

    Det er ikke lige den store forkromede hjælp men lige nogle små forslag inden du hiver hele maskinen fra hinnanden.



  • #5   25. nov 2007 Nye tændrør ville være rigtigt godt når den har stået et år , 2takts olie lægger en film som tørre ud og isolere så de skal skiftes.

  • #6   25. nov 2007 jeg ville skyde på enten vand i benzinen.. som nico ogs siger.. men brug at skrue svømmer huset at fordi når 2 takt olien har ligger der i år er benzinen fordampet og så ligger olien tilbage og det bliver lige som tjære og sætter sig i alt. og ligner bussemænd.!

  • John L
    John L Tilmeldt:
    nov 2007

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 3
    #7   26. nov 2007 Jeg Takker mange gange for de gode råd jeg vil skifte tændrør rense karburator og svømmerhus .
    og forsøge med frisk Benzin. det bliver nok ikke før i morgen eftermiddag.
    Jeg er lidt presset da jeg skal bruge båden til havjagt. og mit lille projekt i forvejen er 1½ måned forsinket.
    Jeg havde som det sidst regnet med motorproblemer.
    Mvh John


  • John L
    John L Tilmeldt:
    nov 2007

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 3
    #8   1. dec 2007 Jeg har haft det hele spilittet af .alle skruer og dyser ude af Karburatoren og renset den og trykluft i alle huller
    Jeg fandt ingen skidt nogensteder alle pakninger og membraner er intakte.
    Efter monteringen blev der blandet 10 ltr dugfrisk benzin og så havde jeg en fandens bøvl med at starte den igen. måtte ty til startgas så var der liv.
    Jeg har de sidste par dage starten den op . og selv efter 24 timer starter den nu første gang.
    Den har nu en meget mere rolig motorgang.
    Men om det er dårlig benzin eller en tilstoppet dyse. der var skyld i mine problemer ved jeg ikke.
    Men en stor tak til jer i forumet
    Til Erik H når du skiller din Kaburator af . i bunden sidder der en luftskrue. den skal du sørge for kommer til at sidde i samme dybde start med at tælle halve omgange til den er helt i bund. så kender du instillingen. OG så pas på"" der er en lille stål kugle der sidder som ventil i chokeren. Hos mig tog det 1½ time at finde den igen på garagegulvet.:(
    ellers er der ingen ben i at skille og samle den igen.
    Min luft skrue skulle stå 1½ omgang. altså helt i bund og 1½ omgang ud.
    Jeg har aldrig sejlet med min motor endnu men ligeså snart vinden løjer af er jeg den der er på vandet.
    Jeg har en aftale med en edderfugl eller to . smiley


Kommentér på:
Hjælp Ujævn motor Mercury 25 M 1996

Annonce