Hjælp til udstødning:) {{forumTopicSubject}}
Hej båd folk:)
Jeg er lidt ny i båd verden og har makket lidt med udstødningen på min bayliner:) Håber nogen kan fortælle mig om det bullhorn man kan se på billedet er et Volvo penta eller merceriser? Eller om det bare ser ud dom det skal?:)
Problemet er at der har siddet noget ukorant slange fra knækket og ned til bullhornet, skal have lavet det ordenligt og vil være sikker på at finde de rigtigt dele:) tror at knækket er et mercruiser, det er oval. Motoren er en Volvo penta 5,7.
Se evt billeder i kommentar:)
På forhånd tak:)
aug 2015
Følger: 1 Følgere: 20 Både: 1 Emner: 7 Svar: 17
aug 2015
maj 2008
Følgere: 47 Både: 1 Emner: 16 Svar: 2.069
dec 2011
Følger: 16 Følgere: 369 Både: 1 Emner: 13 Svar: 207
Jeg tror den er god nok - Mercruiser.
Men det ligner ummidelbart at den er blevet savet over. ( Kortet ned ) Det kan være nogen syntes det smart i forbindelse med tærring i stedet for at skifte delen....
Den slange ( ukorante ) der sad på, hvor lang var den? For jeg tror ikke du får de org. til at nå så langt der.
Enten er det at få et par nye horn, ellers tag evt fat i AutoSlanger.dk måske, de har noget du kan bruge.
vh Nicolaj
aug 2015
Tak for dit svar:)
Jeg tror også delene er mercruiser, motoren er en Volvo så der er noget med forskellige dele..
Har ikke lige mål på slangen endnu, men løsningen må blive en ny slange på samme måde. Tænkte nok man havde skæret i det..
sep 2005
Følger: 27 Følgere: 24 Både: 6 Emner: 85 Svar: 1.898
Jeg opgav at få det tæt og ordentligt, så jeg fik lavet to nye bøjninger i rustfrit 316.
Men jeg havde også 4" risere på.
Jeg købte et komplet udstødningssæt manifolder, knæ og risere ved nytdrev.dk
Riserne for at hæve knæene yderligere over vandspejlet.
Hjælp til udstødning:)