{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.052 visninger | Oprettet:

Merceriser 7,4 magnum - ingen signal til dyser. {{forumTopicSubject}}

Hej.

Har lidt startproblemer og mangler lidt inputs.
Har 2 stk Mercuriser 7,4 magnum der ikke vil starte.
Problemet er lokaliseret så langt at de ikke får benzin.
Pumper kører, både mekaniske og elektriske og der er godt tryk i railen, men dyserne åbner ikke.
Jeg har 12 v spænding på dyserne, gennemgang i signalledninger til styreboks, 12v + stel til motorstyringer og tændrør gnister, så krumtapsføler virker også.
Der er fin stelforbindelse til begge motorer.
Hvad overser jeg her ? Jeg står vel ikke med 2 defekte styreenheder, der har mistet lysten til at åbne dyserne ?
Båden startede fint i efteråret da den blev sat i vinterhi.

Håber i kan hjælpe.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Løsne 10 skruer 800 kr.
  • Ophængning af 3 billeder og et spejl 1.500 kr.
  • Samling av sofa 500 kr.
  • Vandtilførsel 500 kr.
  • Afmontering af gammel vaskemaskine + montering af ny (væg-gennemføring) 1.000 kr.
  • Udskifte kuglehane 843 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Merceriser 7,4 magnum - ingen signal til dyser.
  • #1   17. apr 2016 Det kan være mangel på strøm. Hvis computerne er under ca 10v når du kører på starterne åbner de ikke for injector driverne

• #2   17. apr 2016 Har lige sat 2 helt nye batterier på i går og der har siddet lader på hele dagen, for at være sikker på at de vat fuldt opladet.

• #3   17. apr 2016 Så er det sikkert ikke det. Men prøv at sætte et voltmeter på fødeledningen til styreboxen og stel på motoren og lav en måling når den går på starteren.
    Bare for en sikkerheds skyld ☺

• #4   18. apr 2016 Har her til morgen målt spænding til styreboks under start og den ligger fint på 12v. Stel ledninger er kontrolleret ved belastning.

• #5   18. apr 2016 Det er godtnok underligt. At der skulle ske samme fejl på begge samtidigt er nærmest usansynligt. Har du lavet noget om på båden denne vinter ,?

• #6   18. apr 2016 Ja, det er underligt når det nu er begge maskiner. Jeg har skiftet tændrør på dem og givet dem et vinterservice, men da kørte begge motorer.
    Båden har stået inde i vinters, så der er heller ikke noget der har fået vand.

• #7   18. apr 2016 Det er ikke sådan at båden har stået et sted hvor nogen knejter har lånt lidt sikringer til joggen 😂

• #8   18. apr 2016 Haha, det var ellers et godt bud. Har stået i egen hal og sikringer var det første der blev tjekket.
    Nu har jeg fundet et ledningsdiagram jeg kan sidde og kigge lidt på, så kan det da være at det hjælper lidt.
    Jeg må tage alle signaler, plus og stel forbindelser fra en ende af igen. Jeg synes bare at have været dem igennem uden held.
    Jeg er jo ikke meget for at kassere to styrebokse til omkring 10.000 kr stk.

• #9   18. apr 2016 Næ det vil være en skidt start på sæsonen smiley

Det er vel ikke sådan du har haft drev eller gearkabler afmonteret? Der sidder en switch der cutter motoren kortvarigt ved gearskift ?
    Om den tager fuel eller tænding er jeg ikke klar over. Men det er da også en mulighed

• #10   18. apr 2016 Desværre ikke. Efter sidste start ved vinterkonservering, har intet været rørt ved.

• #11   18. apr 2016 der sidder vel ikke en dødmands snor på din båd??

• #12   18. apr 2016 Jo det gør der og den virker. Tænding afbrydes når man hiver den ud.
    Fejlen er fundet. Lånte en styreenhed og så starter den.
    2 nye motorstyringer er netop bestilt hjem fra USA.
    Der har været lader på den i vinters, så måske der er sket noget.

• #13   18. apr 2016 Min første tanke i trådens start: Overspænding, så begge styreenheder er stået af....

En kortvarig overspænding fx ved opstart kan ødelægge motorstyringerne.

En CTEK lader, er en mulighed ved næste opladning af batterier....

• #14   19. apr 2016 Føjda. Husk at køb en ny lader også smiley

• #15   19. apr 2016 er det ikke muligt af få dine styrbokse lavet ved en elektro mekaniker, da det højst sansynligt er en diode til ganske få kr som er smuttet .

• #16   19. apr 2016 Der findes vist en elektronikvirksomhed i Vestjylland som gør i dette.
    Jeg undersøgte det for et par år siden, da motorstyringen til min bil "stod af". Motorstyringen var af fabrikatet Motorola, så vidt jeg husker.

• Jacob F
    Jacob F Tilmeldt:
    apr 2016

Følgere: 1 Svar: 36
    #17   19. apr 2016 Der ligger en i Sverige som hedder lundin marine.... Kan kun tale godt om dem

• #18   20. apr 2016 2 nye er på vej, men jeg kan da få lavet de gamle og lægge dem på lager.

Kommentér på:
Merceriser 7,4 magnum - ingen signal til dyser.

Annonce