{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Udskiftning af toiletsæde 500 kr.
  • fjerne ukrudt 600 kr.
  • Elektriker skift spot som er faldet ud 350 kr.
  • Tilslutning af strøm til vaskemaskine 500 kr.
  • Samling af Make Up bord 840 kr.
  • Handymand tømre til justering af dørpumpe+dør 1.350 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Motor rens
  • #1   22. apr 2016 Jeg fandt noget på en båd side som var til 2taks og 4taks:)

• Kasper N
    Kasper N Tilmeldt:
    maj 2008

Følger: 1 Følgere: 1 Svar: 181
    #2   22. apr 2016 Hvorfor mener du overhovedet det skulle være nødvendigt?

• #3   22. apr 2016 Fordi det er en motor?
    Hvad tænker du da på?

• Kasper N
    Kasper N Tilmeldt:
    maj 2008

Følger: 1 Følgere: 1 Svar: 181
    #4   22. apr 2016 Medmindre den går dårligt eller der er noget du ønsker at ændre på er det ikke nødvendigt.
    Bare fordi det er en motor skal den da ikke pr automatik fyldes med alt muligt rense-hokus-pokus. Bare sørg for den er varm og så giv den noget at leve af i et stykke tid, så skal den nok holde sig ren i det omfang der er nødvendig

• #5   23. apr 2016 Tag plastdæksel af ved karburator indsugningen. Start motor op. Når motor er varm og kører med 2500-3500 rpm, så tager du en Dansk Vand med brus. Ryster den, og sprayer det langsom ind i indsugningen. Og ikke mere end motoren stadig kan holde sig kørende. Motoren vil sprutte og hakke lidt, men der vil stå en fed sort sod sky ud af røven på den. Nemt og billigt.
    Du kan også bruge Redex, som du fylder i benzinen. Samt kan du krydre Redex på samme måde, som med Dansk Vand, nemlig at sprøjte det direkte ind i indsugningen. Jeg købte for nogle år siden en 60HK Mariner fra 1999. Kompressionstrykket var under 100 psi på samtlige cylindre. Hældte Redex ned på toppen af alle stempler, og lod det stå en uges tid. Startede dyret op, og gav den en Dansk Vand. Ny kompressionstest viste næsten 160 psi på alle tre cylindre. Så det virker fint. NB: Du skal ikke have noget stående bag ved motoren når du laver dette trick, for det sviner med sod helt vildt.

• #6   23. apr 2016 Troede ikke man brugt det gamle Dansk vand tricks mere smiley har aldrig turde prøve det 😇 så holder mig nok til væske som er beregnet til formålet.

• #7   23. apr 2016 Selvom tricket er gammelt, bliver det jo ikke dårligere af den grund. Med mindre du har din Dansk vand til at stå åben for lang tid.

• #8   23. apr 2016 Det har du ret i.

• #9   23. apr 2016 Du kan købe Redex i Harald Skrald.
    http://www.harald-nyborg.dk/p6760/redex-benzin-cleaner-250ml

• #10   23. apr 2016 Ok, godt forslag det vil jeg gå efter.
    Troede bare at der var forskel på rens til 2 takt og 4 takt.

• #11   23. apr 2016 Men prøv at tage tændrør ud, og smid en spiseskefuld Redex ned på toppen af hver stempel. På med tændrør igen, og lad det stå natten over. Start så motoren op, og så skal du bare se sod.
    Men som sagt, kan du lave det samme med Dansk Vand gennem indsugningen.

• #12   23. apr 2016 Tak for tippet vil jeg prøve. Motoren går fint, startede på 3 forsøg efter vinterhi.
    Så det er ikke fordi der skal fix noget.

• #13   23. apr 2016 Er ret sikker på man ikke må bruge det alm brændstofrens til 2 taktsmotore.. Det står også på nogle af dem. Man skal købe noget specielt til motore med olieblandet benzin. Ligesom man heller ikke må bruge alm karburator sprit til 2 taktsmotore og at der er forskel på diesel og benzinrens. Man kan selvfølgelig være ligeglad og gøre det alligevel det værste der kan ske er vel motoren sætter sig eller river en cylinder eller 2. Derudover er det Harald Nyborg og Thansen sælger kun vedligeholdelses/service rens til at forebygge med og ikke noget kraftigt rensemiddel ved problemer. Der skal man bruge feks det smog doctor laver. Der findes et andet mærke også mener det er liquid molly der også laver en udover deres service/vedligeholdelses rens. Det et noget mere kradst og renser betydeligt bedre. Det er dog også noget dyrere. Det blandes typisk i til max 5-10 l brændstof.. smiley

• #14   23. apr 2016 Nå lyder til jeg må ind omkring en forhandler og høre om de har noget rens til 2 takt motor.
    Men som sagt er det ikke fordi der skal fikse noget, da motor går fint.
    Tænkte bare at 2 takt med olie i benzin soder mere, så det ville være forebyggende at bruge noget service rens.

• #15   23. apr 2016 Har lige prøvet det med min gamle 4x4 diesel.. Syntes den manglede noget effekt så jeg prøvede med både redex og de andre gængse på markedet uden det hjalp selvom jeg hældte en masse i over en længere periode. Til sidst skiftede vi turboen og det hjalp heller ikke. Så sendte jeg den til en prof der smed den på rullefeldt og ganske rigtigt manglede der en del nm og hk. Han gav den en af smog doctors produkter beregnet til det pg gjorde efter foreskrifterne. Efterfølgende blev den rullet igen og så var der sket en markant stigning i både hk og nm. Og nu køre den som var den på epo. smiley og nej han har ik pillet ved ladetrykket eller noget. Var med til det hele.

Kommentér på:
Motor rens

Annonce