{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.230 visninger | Oprettet:

Robert P
Robert P
Tilmeldt:
12. maj 2016
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 1

Ny motor - Crescent 525 - hjææælp! {{forumTopicSubject}}

Jeg har for nydeligt erhvervet mig en gammel Crescent 525, med en død motor. Jeg leder derfor efter en ny påhængsmotor - med fjernstyring og elstart, +15hk. Båden er udstyret med den berømte/berygtede motorbrønd med låg.

Efter selv at have prøvet mig frem med en ny Mercury motor har jeg desværre måtte erfaret at det kræver et smalt "motorhus". Den Mercurry jeg har købt, er for buttet til motorbrønden. Resultatet er, at jeg ikke kan dreje motoren mere end et par grader til højre/venstre. Og der er nu engang lidt sjovere når man også kan andet end at sejle lige ud:)

Jeg håber derfor, at der er nogen herinde der ligger inde med tips eller råd til hvilken motor jeg kan købe.

Jeg ser frem til at høre fra jer.


Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  Ny motor - Crescent 525 - hjææælp!
  • #1   12. maj 2016 Der ligger én i min have, synes at huske han har en 40hk på, jeg kan lige tjekke næste gang jeg går forbi. Hvilken motor det er. Han kan ihvertfald fint dreje

  • Jørgen H
    Jørgen H Tilmeldt:
    jun 2016

    Følger: 1 Svar: 9
    #2   23. jun 2016 Hej Robert.

    Jeg har netop købt en Crecent 525, og er kommet til samme konklusion. Jeg faldt pladask for den der lækre motorbrønd, og Jeg købte straks en ny Honda 20 HK. med powertrim, men ak - den rammer også både her og der, så den heller ikke kan dreje ret meget. Jeg har et erklæret mål om at det skal virke, og er netop gået i gang med en ombygning med vejledning fra en proff glasfiber ekspert på sidelinien. Jeg regner med at den er færdig om et par uger, og kan sende dig tips og billeder, og priser hvis du er interesseret i det. Det ligner indtil videre noget der kan gøres for under 5000 penge incl. moms.

    Mvh.
    Jørgen


  • #3   23. jun 2016 Den der ligger på min havn, er siderne i motorbrønden skåret ud på. Han har 40hk på.

  • Stig D
    Stig D Tilmeldt:
    okt 2016

    Følger: 1 Svar: 3
    #4   29. okt 2016 Med fare for gentagelse, er jeg i samme situation. Motoren i min 525ht, en ældre to-takt Johnson, er slidt op og jeg skal have en ny. Men jeg vil ikke ændre konstruktionen. Er der forslag til en motor mellem 15-25 HK.

    profilbillede
  • Jørgen H
    Jørgen H Tilmeldt:
    jun 2016

    Følger: 1 Svar: 9
    #5   29. okt 2016 http://www.tohatsu.dk/Tohatsu_2-takt25.htm Det var den eneste nye motor jeg fandt frem til som muligvis har en tilpas slank profil til bådens oprindelige udformning. Jeg valgte at bygge siderne i motorbrønden om på min C525 så jeg kunne montere en 4takt Honda. Det spiller max.

    Vælg 20 HK eller mere, ellers bliver den for sløv.

    20 HK = 2 mand / 10-11 kn. --- 4 mand / 6-8 kn.


    profilbillede
  • Stig D
    Stig D Tilmeldt:
    okt 2016

    Følger: 1 Svar: 3
    #6   2. nov 2016 Hej Jørgen
    Tak for hjælpen. Det ser fint ud.Jeg bruger vinteren til at finde en motor der passer.
    Vh
    Stig


  • #7   2. mar 2017 Hvordan ser det ud med projektet jeg har lige købt en selv så kunne da være sjovt og høre hvad du ende med smiley

  • Stig D
    Stig D Tilmeldt:
    okt 2016

    Følger: 1 Svar: 3
    #8   2. mar 2017 Jeg har downsized. Til en ældre mercury to takts 15 HK, kort ben. Je tror det passer godt til dvaske sommerture.
    Så nu står den på udskiftning af defekt motor, nyt el og noget maling. Tillykke med projektet.


Kommentér på:
Ny motor - Crescent 525 - hjææælp!

Annonce