{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
782 visninger | Oprettet:

Erik J
Erik J
Tilmeldt:
4. jun 2007
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 2

Aftagning af fod {{forumTopicSubject}}

Jeg skal have skiftet impeller. Jeg kan få skruerne af og få foden sænket 2 cm. Er der nogen der kan komme med et forslag til, hvordan jeg får "stangen op gennem benet" (til gearet) skilt ad? Der er tale om en Johnson Seahorse, 20 HK, 2-takt. fra ca. 1980.
Takker i øvrigt for indlæg vedrørende årstallet.


Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  Aftagning af fod
  • #1   14. feb 2008 er det ikke den med en lille lem på siden af motorbenet. der giver adgang til at skille gearforbindelsen ad.?

  • Erik J
    Erik J Tilmeldt:
    jun 2007

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 2
    #2   14. feb 2008 Den har en lille klap. Bag den er der "gearstangen" og 2 bolte. Disse bolte har jeg løsnet, men jeg synes ikke rigtigt, det vil "gi' sig". Skal de skrues helt af? Det er lidt nyt for mig, så jeg tør ikke rigtig tage for hårdt fat...

  • #3   14. feb 2008 jeg kan ikke helt huske det. men mon ikke det kan løsnes der.

  • #4   15. feb 2008 Den nederste af de 2 der sidder på pladen der forbinder gearstangen skal helt af.

    Sådan et ben kan sidde rigtigt godt fast så husk tålmodighed , et par træklodser og en ikke for stor hammer kan løse problemet , små slag hele vejen rundt og pas på at benet ikke knækker i godset.

    Den hænger i akslen der går fra gearet og op i motoren og det er meget normalt.

    Husk at sætte den i gear inden du trækker den helt fra hinnanden så er det nemmere at ramme strålerne ved at dreje på propellen når den skal monteres igen.

    Når jeg har trukket benet af nogle af de store motore har jeg hængt dem op i liften med hovdet ned af , så stroppen er monteret på gearet , så motoren hænger ca 1-2 cm over 2 gamle madrasser .. det kan godt tage et par dage inden de giver sig , håber ikke det er så slemt i dit tilfælde og det er kun et trick jeg bruger når der ikke er andre mulighedder.

    Men vigtigst giv dig tid til det så du ikke ødelægger noget den skal nok komme.

    Mvh søren.


  • Erik J
    Erik J Tilmeldt:
    jun 2007

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 2
    #5   15. feb 2008 Det fungerede, da skruen kom helt af. Tak for hjælpen.

Kommentér på:
Aftagning af fod

Annonce