{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
5.855 visninger | Oprettet:

Kold motor = svær start {{forumTopicSubject}}

Hej alle.
Min motor er en Yamaha 40 VEO fra 1996

Jeg har netop gjort min båd forårsklar, men da jeg skulle starte min motor op, kunne jeg ikke få den igang uden at give den en "snaps" men så røg den også igang med det samme. Den blev kørt igennem i nogle minutter, for at få vinterkonserveringen ud. I dag skulle jeg så prøve at starte den igen. Men den vil ikke i gang når den er kold. Jeg har renset karburatorne og autochokeren, men uden held. Når jeg tager ckokeren af og holder for hullet, kommer der godt nok benzin, og slipper jeg for hullet, starter motoren godt nok. Men når chokeren er på, sker der intet. Jeg har prøvet at tage chokeren op og sætter 12v på, og der ser det ud til den virker, men hvorfor vil min motor ikke starte når den er kold? Den starter første gang når den er varm.


Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  Kold motor = svær start
  • #1   21. mar 2008 hej. Det kan være dine tændrør ikke har det så godt.

  • #3   22. mar 2008 tjek evt. om din choker / fuel inrichtment, virker.

  • #4   22. mar 2008 Hvis du nu piller luftfiltret af, og holder en hånd over starter den så? gør den det så skal der nyt luftfilter til, det problem havde jeg nemlig med min:)

  • #5   22. mar 2008 Kim S: Tændrørne er lige skiftet, så det tror jeg ikke.
    Jesper O. jeg har prøvet med 2 batterier, det ene var fuldt opladt på 75 amp, så desværre er det nok ikke problemet.
    Michael P: Den starter første gang hvis den får en snaps, så jeg tror ikke det er tænding eller kompression. Jeg tror det er chokoren der er problemet, for når jeg selv leger choker (Piller chokoren af og holder hånden over, tager den benzin ind og starter)

    Michael R. Hvordan gør jeg det? Jeg tror nemlig du er inde på det rigtige.

    Steffen C: Der er ikke noget luftfilter på. Der sidder godt nok en sort kasse, men der er ikke noget filter i den (Det er der ikke originalt)


  • #6   22. mar 2008 jeg kender ikke lige systemmet på en yamaha.

    Men hvis du har el choker evt. ved at trykke nøglen ind, så skal der komme en klik lyd over fra motoren..sådanne er det ihvertfald på både johnson, evinrude, mariner og mercury..

    på mercury hedder det en fuel inrictment, og er en lille "dims" der opner for gennemgang af benz direkte ind i krumtaphus.

    den køre på 12volt, og har en stel ( sort ) og en fase ( gul med sort stribe )



  • #7   22. mar 2008 du kan evt. se på min profil, der har jeg opdateret et billed af min motor, og markeret med rød cirkel, hvor den sider, og en pil hvor benzinen løber ind i motor.

    men husk at min er en mercury, og er nok ikke ens i systemmet.

    men jeg håber det hjælper dig.


  • #8   22. mar 2008 Hej Michael R.

    Tak for hjælpen. Det virker på samme måde kan jeg læse så. Jeg har faktisk slet ikke prøvet at trykke nøglen ind, det havde jeg fuldstændig glemt. Det må jeg lige prøve senere. Men det er ihvertfald samme måde som med mercury's fuel inrictment, altså at den skulle åbne for gennemgang af benzin til krumtaphuset, der går ihvertfald en slage direkte derop til fra chokeren. Men jeg håber da det er som på mercury, altså med at skulle trykke ind på nøglen, det må jeg lige prøve.


  • #9   22. mar 2008 Okay ja så har det i hvert fald ikke noget med filteret at gøre;)

  • #10   22. mar 2008 jeg håber for dig, at den virker, for en ny fuel inrictment til en mercury, er p....dyr, mener det er lidt over en tusse smiley +moms


  • #11   22. mar 2008 Hej Michael R.

    Ja den koster omkring 800 kr. incl fragt fra england for en til Yamaha.

    Jeg kan desværre ikke prøve om det er problemet lige nu, da jeg sidder på Ærø og bor på Fyn, men mandag må jeg lige teste om det er det, som er galt. jeg har dog haft en god ven til at prøve det af, og han siger, at man ikke kan trykke nøglen ind. Jeg har dog læst mig lidt frem til, at det skal man kunne, så måske ligger problemet i styreboksen.

    Jeg må hjem og rode lidt med det.


  • #12   24. mar 2008 skal man trykke nøglen ind mens man drejer.?



  • #13   24. mar 2008 Når du trykker nøglen ind, slår du choker til, og når du drejer nøglen, slår du starteren til, så hvis du trykker og drejer samtidig så; ja..

  • #14   24. mar 2008 Kasper p.

    Jeg kan se du har en ældrere Mariner motor, og derer systemmet sådanne, for jeg har en magen til som jeg er ved at renoverer, det er bare en 115 hk række 6 cylinder,,ha...:)


  • #15   24. mar 2008 Jeg har fundet løsningen. Jeg har skiftet gas/gear boks, og på den nye, er der ikke push to choke knap i, så jeg har selv trukket en ledning op til mit kontrolpanel, så jeg manuelt kan tænde for chokeren, nu virker det. Tak for hjælpen alle sammen

Kommentér på:
Kold motor = svær start

Annonce