{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.974 visninger | Oprettet:

hjælp til renovering af båd {{forumTopicSubject}}

Hej alle.

Har en del spørgsmål, som jeg håber i vil hjælpe med at svare på, da jeg skal til at renovere båden.

1, da jeg fjernede træbunden i båden var den rimelig fedtet indvendig, er det fordi den har fået et beskyttende lag eller er det bare gammel snask fordi den evt. har stået med vand i sig.?

altså kan jeg bare vaske den ned og så skrue bund i igen.?

2, Hvor meget skal jeg slibe af inden maling.? skal den bare slibes let for at det nye kan binde.?

hvilken maling/grunder vil evt. være bedst.? den skal bare være hvid.

skal der være en bestemt temperatur ved maling.?

3, vil båden tage skade af at blive vendt på hovedet..? da det vil lettet slibning og maling af bund en del. kunne evt. ligges af på nogle dæk.

4, er det nok bare at slibe og spartle revner som denne http://images.baadgalleri.dk/uploads_alb_large_wm/8535_l.jpg

den er ca 6-7cm lang lige under bunden. (kølen eller hvad det nu hedder. )

der er heldigvis kun den ene og den gå ikke igennem til indvendig.

fotoalbum: http://www.baadgalleri.dk/html/alb_vis.asp?AlbumID=423

ja det blev til en del men håber der sidder nogle kloge hoveder derude der lige har lidt tid tilovers..

på forhånd tak

mvh

kasper


Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  hjælp til renovering af båd
  • #1   2. apr 2008 Du kan roligt rense den helt ren..Der må intet fedt eller snavn side, for ellers kan du heller ikke male den smiley

    Når den er helt ren, skal du tjekke den for osmose ( glaspest ), det ligner mest opkogninger i malingen, og det må der ikke være noget af, så det skal væk.

    Du kan også vende en båd på hovet, du skal bare huske at få den understøttet godt og jævnt.

    Jeg håber da du kan bruge det til noget.

    Mht. revnen i skroget, mener jeg jeg har set nogle gode ilustrationer i mange båd tilbehørs kataloger.

    Jeg går også ud fra, du ikke skal have båden fast liggende i vandet, men tager den med dig hjem igen, når den ikke er i brug...
    Så der kan du evt. bruge en god 2-komponent maling evt. en industrielt.


  • #2   2. apr 2008 tak for svarene.

    jo jo den ryger med hjem hver gang.

    med hensyn til det der osmose. er det danok at slibe ned, rense og så male igen.? for den har nemlig lidt af de opkogninger på hækken. kan jo være det er det.


  • #3   2. apr 2008 jeg havde det på min båd, og jeg skar malingen af med en hoppykniv, sleb helt ned til glasfiberen. Lød det renset det med fortynder og lød tørre i et par dage indendørs ( ingen fugt eller kondens er tilladt ).

    Så penslet jeg lidt gelcoat på, finsleb og malet det...


  • #4   2. apr 2008 Hvis der er gennemboringer, ved evt. vand udladning i motorbrønd o.s.v.

    så der er noget træ synligt, vil det være en god ide at give det noget olie eller træbeskyttelse, og lade det tørre og derefter give det noget silicone og mont. gennemføringen...så er det tæt..


  • #5   2. apr 2008 ok tak. det må jeg lige få undersøgt nærmere.

  • #6   2. apr 2008 Du har faktisk sådanne hul, på hækken under motor....der sider et crom beslag, men den er ikke gennemgående.....Skift den til en gennemgående, hvor spændebolten, skrues fast på indersiden !!

Kommentér på:
hjælp til renovering af båd

Annonce