{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.727 visninger | Oprettet:

Revnet hæk, hvor slemt er det? {{forumTopicSubject}}

Hej Baadgalleri. Jeg sejlede i dag, i en båd jeg købte i går, og bemærkede noget revne i hækken. Hvad er ved at revne? Hvor slemt ser det ud? Og hvad skal jeg igang med? Tænkte på om det bare er lakken, men synes det er et tykt lag.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• reparation af tv 2.000 kr.
  • Install a spotlight in leaving room 500 kr.
  • Håndvask sidder fast 625 kr.
  • Hæng hylder op 930 kr.
  • Så hurtigt som muligt 2.500 kr.
  • Rette mellemdør. kan ikke lukkes da den sidder for lavt. 900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Revnet hæk, hvor slemt er det?
  • #1   24. jul 2016

profilbillede
  • #2   24. jul 2016

profilbillede
  • #4   24. jul 2016 Av av.... tror din hæk er lidt død i det, tror træet under glasfiber er rådnet, så det kun er glasfiber der har holdt, der er rigtig mange kræfter på spil i sådan en hæk, så det er af med motor og begynde at se hækken efter ... fjern det skadet fiber så du kan se hvad der gemmer sig under !
    Hvis træet er sundt, så har der været/er en for kraftig motor på, der er rigtig mange der bare smider større motor på røven af både og tror det går sgu nok..
    Har du slet ikke set båden efter inden du købte den ? for det der kan komme til at koste lidt både i tid og penge ( mest tid ), jeg tror ikke at sælger giver afslag eller tager den tilbage, da det er en MEGET tydlig fejl, som man burde have set ved køb, det ser heller ikke ud til at der er gjort forsøg på at skjule det ! ! så den hænger du nok på¨....

• Kasper N
    Kasper N Tilmeldt:
    maj 2008

Følger: 1 Følgere: 1 Svar: 181
    #5   24. jul 2016 Avs. Det er ret alvorligt.
    Hvis den er den båd du har spurgt til, du har købt er det 100% fordi motoren er alt for stor. Så er der monteret en fusket jernplade for at udligne kræfterne og så er den revnet i kanten af pladen.
    Ny hæk og derefter en motor der passer til båden

• #6   24. jul 2016 Det er en 14 fod Selco med blot 50 hk bagpå. Jeg lagde de 115 hk på hylden

• Kasper N
    Kasper N Tilmeldt:
    maj 2008

Følger: 1 Følgere: 1 Svar: 181
    #7   24. jul 2016 Det var fornuftigt Jonas, men hækken er desværre busted smiley

Det er fandme nedern når du lige har købt den.
    Fik du ikke lige gået den igennem eller hvad skete der?

• #8   24. jul 2016 Tror ærlig talt at det er sket efter jeg købte den... Altså på mine 5 timer med badering og sådan. Jeg må dog ikke udelukke, at det var der - første køb, ved ikke meget. Er der træ under? Kan jeg vente til vinter og tage en 2-3 dage mere på vand?

• #10   24. jul 2016 Sælger skrev at meget var nyt. Spørger ham kort ind til det, men ved at jeg sidder med det smiley umiddelbart virker den stadig stærk. Kan der være udløst ved tube sejlads?

• #11   24. jul 2016 Hvordan er en hæk bygget op? Hvordan tjekker jeg op på det, før jeg lige nyder et par enkelte ture mere her til sommer

• #13   24. jul 2016 Hvordan repereres sådan noget ordentligt? Der er alu pladen, og glasfiber. Er der træ bagved?

• #14   25. jul 2016 Sælger siger der er spartlet for at jævne, og ikke holde og mener at det er det som har sluppet.

• #15   25. jul 2016 med andre ord siger han. Jeg har sminket den, men ved det ikke holder i længden. der er jo ingen tvivl om at der skulle renses op og laves ny fiber.

• Michael RS
    Michael RS Tilmeldt:
    jan 2014

Følger: 3 Følgere: 1 Svar: 162
    #17   28. jul 2016 Det ligner en (gammel) skade der er brudt ud nu fordi du har trukket gummiring
    det giver mange ryk hele tiden og det for fiberen til at give efter hvis den er svag
    fejlen er startet ved at bruge alt for stor en motor den størrelse båd tåler sjældendt mere end max.40 hk lad være at sejle mere før båden er indspiceret af en kyndig glasfiber mand.

• Richard J
    Richard J Tilmeldt:
    jan 2015

Følger: 1 Svar: 2
    #18   28. jul 2016 Du skal først og fremmest tag indenbords motor ud " hvis der er sådanne
    Og andet udstyr/inventar. Som kan genbruges.køb tre-4 liter petroleum bla med en liter benzin "98 oktan" bedst.
    Hæld det indenbords gå lidt på afstand og smid så en molotovcocktail
    Over i båden. Så skulle det problem og revnet hæk være bortskaffetB)

• #19   28. jul 2016 Rolig rolig , det kan nu sagtens blive godt igen . glasfiber rep. er ikke raket videnskab.. ☺ men selvfølgelig er der nogle procedurer som bør overholdes for at få et resultat ..

Der masser af samme problem her i forum og en hel del fif at hente ved at søge lidt der ☺

• #20   30. jul 2016 Det ligner en typisk skade (for stor motor) Så forsøger man at forstærke med et stykke bukket rustfri, hvilket bevirker at hækken skal optage alle kræfterne lige hvor den bukkede profil stopper (revner). Hvis den skal forstærkes ordentligt er det også nødvendigt med nogle "knæ" støbt på indvendig side. For at redde hækken, skal du sørge for at der ikke kan komme vand ind til træet !! Bor evt et lille hul ind i hækken ved revnen, for om at få konstateret om hækken er rådden, eller at det er en nyere skade.

Kommentér på:
Revnet hæk, hvor slemt er det?

Annonce