{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.691 visninger | Oprettet:

Magnus H
Magnus H
Tilmeldt:
30. jul 2016
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 3

PROBLEMER MED KARBURATOR EL LIGN. {{forumTopicSubject}}

Hej Baadgalleri.
Jeg skriver angående min Parsun 15 HK 4 Takt, som desværre er i stykker. Problemet ligger i at motoren begynder at hakke (nærmest som om at den skriger efter benzin, el lign. ) efter ca 15-20 min fantastisk sejlads, hvor den går som en drøm, men så lige pludselig kommer den hakken, hvor den så hakker i ca 2 min, og går derefter ud, hvor jeg så ikke kan starte den igen. HVAD SØREN KAN DET VÆRE?! Vi har haft den på værksted, med netop det problem, hvor vi også kom af med 1000kr, og første gang efter reparationen, så sker det igen. De havde skiftet en eller anden dyse i karburatoren og pakningerne. Der er kommet ny slange med pumpe på, nyt benzin, så det kan hverken være defekt bold/pumpe eller vand i tanken. Undrer mig virkelig over hvad det kan være. Byd endelig ind med alt hvad i har, og stil endelig spørgsmål! Hvis det kan lade sig gøre vil jeg smide en video op i kommentar af motoren der begynder på at hakke, hvis ikke det kan lade sig gøre, så er jeg klar på at sende den til jer over sms, så hvis i sidder og måske ved hvad det kan være, men lige vil se videoen, så skriv jeres tlf nummer, så sender jeg den!
Det skal siges at der allerede er blevet brugt 6-7000kr på reparationer på den, og vi er to 14 årige drenge, som næsten ikke har flere penge tilbage ):

Tak på forhånd (:


Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  PROBLEMER MED KARBURATOR EL LIGN.
  • #1   30. jul 2016 En defekt tændspole...Det er et kendt problem på PARSUN motorerne...

  • Magnus H
    Magnus H Tilmeldt:
    jul 2016

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 3
    #2   30. jul 2016 Tændspole, CDI boks, ledning til starter, tændrør, og det nævnte i teksten er allerede skiftet. Men ville det ikke være mærkeligt at tændspolen skulle have noget med det at gøre? Nu spørger jeg som sagt er 14 år, og kun har lidt forstand på motorer. Tænker at motor måske trækker falsk luft ind, men kan virkelig ikke se hvordan den skulle kunne gøre det, efter hvad der er blevet skiftet ):

  • #3   30. jul 2016 Tændspolen kan have en indvendig fejl, så under drift, og når den bliver varm, mister gnisten. Det vil få motoren til at "hakke" eller sætte ud.

    Er tændspolen skiftet, er det næppe fejlen længere.

    I læner jer med sandsynlighed op af en ny karburator....


  • Magnus H
    Magnus H Tilmeldt:
    jul 2016

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 3
    #4   30. jul 2016 Tak for svar, vi smider den på værksted igen. Pisse træls

  • #5   30. jul 2016 evt def vacum studs i tanken så den ingen benzin får,hvor lang tid går der inden den kan starte igen??


  • Magnus H
    Magnus H Tilmeldt:
    jul 2016

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 3
    #6   31. jul 2016 Når den er blevet kold kan den starte igen, så cA 30 MIN EFTER

  • #7   31. jul 2016 hvor ligger i henne ? kan se på opslaget på fb ,at der er brugt en del penge efterhånden , måske er der nogen i nærheden der kan hjælpe med en fejlsøgning.

  • #9   31. jul 2016 Ja, det lyder forkert med 30 min drift, og så går den ud. Når den så er kold, så kan den tage yderligere 30 minutter....

    Jeg hælder til tændspolen med de nye oplysninger.

    Jeg vil godt se om jeg kan skaffe en tændspole til jer, så kan I prøve om det afhjælper problemet....


  • #10   2. aug 2016 jeg har før fået en ny tændspole med fejl på den lavede det problem du skriver


  • #12   2. aug 2016 man kan sagtens måle en spole til at være ok, men når den bliver varm kan den kortslutte indvendig, det har vi tit oplevet på jetski

  • Michael RS
    Michael RS Tilmeldt:
    jan 2014

    Følger: 3 Følgere: 1 Svar: 162
    #14   4. aug 2016 For at bore lidt er der monteret et nyt brændstoffilter.

Kommentér på:
PROBLEMER MED KARBURATOR EL LIGN.

Annonce