{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.407 visninger | Oprettet:

Starter eller?? {{forumTopicSubject}}

Har en mercruiser 3,0 fra 1993 som jeg har lidt problemer med.

Var ude og sejle den anden dag og havde problemer med at starte den. Den klikkede bare uanset hvor mange gange jeg prøvede.

Fik så trukket den hjem, og fik fat i en booster da jeg tænkte at det var der problemet låg.
Inden jeg satte booster på prøvede jeg lige igen men ingen reaktion.

Da jeg så satte booster på, startede den lige så fint.
Lod den køre 30 min ca og slukkede og startede 5-6 gange. Uden problemer.
Batteritesten siger "good"

Hvad kan det have været?
Kan det være starteren, eller for lille batteri evt?:/ det er et bilbatteri der sidder på, men det giver vel ingen forskel??

Det er på 800a og mener det er 75ah.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Replacement of Toilet 1.000 kr.
  • Fjerne stikkontakt 1.000 kr.
  • TV-opsætning — der skal bores fire huller i betonvæggen. 500 kr.
  • Tilslutning af ovn 500 kr.
  • Låse dør op 1.145 kr.
  • Hænge lamper op 800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Starter eller??
  • #1   13. aug 2016 Lyder som et batteri, der er faldet sammen i cellerne....

• #2   13. aug 2016 Også selvom batteritesten sagde good? Det var selvfølglig da det havde stået og ladet i 30 min med tændt motor at den sagde det?

• #3   13. aug 2016 Tror det bare er startrelæet der skal skiftes

• #4   13. aug 2016 Havde samme problem med med min motor. 4.3 mercruiser. Det var stelforbindelse der ikke var helt god.

• #5   14. aug 2016 Hvis ikke batteriet kan holde til startbelastningen, så vil det klikke i startrelæet, når du forsøger at starte motoren.

Jeg ville ofre et nyt startbatteri, og så tage situationen derfra, hvis ikke det virker.

Hvis det klikker i startrelæet, så er der under alle omstændigheder forbindelse igennem systemet.

En dårlig stelforbindelse vil ikke - umiddelbart - give de symptomer du fortælle, specielt ikke, når motoren starter fint med en booster tilkoblet.

• #6   14. aug 2016 Med al respekt for din ekspertise Rolf, så har jeg været ude for det samme med min mercruiser - det var stelforbindelsen til motoren der var dårlig. den opførte sig nøjagtigt som beskrevet indtil jeg løsnede stelforbindelses bolten på motoren, rensede med stålbørste og spændte den igen - så virkede den og har gjort det lige siden.
    når det så er sagt så er det stadig muligt at det er batteri eller start relæ - men prøv evt. lige at montere et startkabel direkte fra batteristel til motoren - det koster ca. 0 kr og så ved du om det er en dårlig stel eller ej.

• #7   14. aug 2016 Vil heller ikke udelukke som rolf skriver, men jeg købte ny starter og batteri uden det hjalp. Stadig startede den nogle gange og andre gange klikkede den. Jeg troede heller ikke på historien om dårlig stel når der var gennemgang. Så prøv i første omgang den billige løsning med et startkabel som Søren foreslår

• #8   14. aug 2016 Det var selvfølgelig en mulighed:) men burde den så ikke også gøre det når jeg sætter booster på? Sætter jo plus og stel fra booster direkte på batteriet?

• #9   14. aug 2016 Dårlig stel, dårligt batteri, eller begge dele. Hvis det var relæ, ville det ikke klikke, ville jeg mene. Har du et forbrug over dit startbatteri, siden det var gået flad da du var ude?

• #11   14. aug 2016 Okay. Har målet direkte på polerne på batteriet.
    Jeg har faktisk kun et batteri. Overvejer om jeg skal have et batteri kun til at starte og så et yderligere batteri til forbrug evt?

• jesper A
    jesper A Tilmeldt:
    jul 2012

Følger: 1 Emner: 1 Svar: 4
    #12   14. aug 2016 Du skal starte med at måle geratoren lader på batteriet som det første. Start motoren med booster og mål over batteriet minimum 14 volt! Hvis du kun måler 12v er det din generator. Hvis du måler 14v er det dit batteri der er faldet sammen!

• jesper A
    jesper A Tilmeldt:
    jul 2012

#14   14. aug 2016 Men det finder han jo også ud af hvis han ikke kan måle 14 v i tomgang...

• Michael RS
    Michael RS Tilmeldt:
    jan 2014

Følger: 3 Følgere: 1 Svar: 162
    #15   18. aug 2016 Det kan også være så banalt som smøring af udrykkeren på starteren den kan være meget tør og derfor hænger på akslen.

• #16   19. aug 2016 Jeg har fået lavet det:) det viste sig faktisk det var en dårlig stel forbindelse:))

• #17   19. aug 2016 smiley

• jesper A
    jesper A Tilmeldt:
    jul 2012

#18   19. aug 2016 Fedt!

• #19   19. aug 2016 Sådan! Godt det virker igen

• #20   20. aug 2016 Meget:) tak for hjælpen:)

• #21   20. aug 2016 Der er vel ikke nogen af jer der har rimelig godt styr på mercruiser?
    Og bor i nærheden af trekantområdet. Som vil tjene en lille skilling smiley

Kommentér på:
Starter eller??

Annonce