{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Kommentarer på:  Hvad er det..?
  • #1   19. aug 2016 Det er en specialafmærkning og betyder adgang forbudt. Kan afgrænse et badeområde, et skydeområde, et fredet område mv.

    Som hovedregel skal man holde sig på vandsiden af afmærkningen


  • #2   19. aug 2016 Specialafmærkning..... kan bruges bla. ved kap sejllas, anlægsarbejde, skydebaner osv.
    Her er en lille side du kan kikke på,
    https://www.respektforvand.dk/paa-havet/laer-at-sejle/Farvandsafmaerkninger
    Du kan også få et stykke A4 ark der er lamineret så det kan ligge i båden med næsten alle de bøjer/afmærkninger du skal kende ( jeg har et i båden, da jeg er gammel og ikke kan huske dem alle smiley ........... undskyld hvad var spørgsmålet smiley )


  • #3   19. aug 2016 Satans ... var for lang tid om at svare.... det skide et finger system smiley

  • #4   19. aug 2016 Specialafmærkning - Betyder mange forskellige ting, men som hovedregel: ADGANG FORBUDT!
    Bøjerne kan f.eks. afgrænse badeområder, og de kan også betyde skydeområde, fredet område (dyr eller historisk), arbejdsområde og midlertidig lukket område. Uanset hvad de end betyder, er det som regel en god ide for dig at blive uden for området.
    Der er ét gult refleksbånd på.


  • #6   19. aug 2016 Var næsten godt klar over, at det var noget "advarsel" noget smiley

    Men lidt defust hvor meget afstand man skal holde, ikk..., altså når man jo ikke ved hvad det er.

    Men ok, det betyder bare "bliv væk" i min bøjebog fremover smiley

    Yes, mangler lige oversigten til båden, den skal jeg lige have på plads smiley


  • #7   19. aug 2016 Hvis do køber opdateret et søkort, kan det være der står hvad den betyder. Og der er som regl flere af samme type bøjer i området, hvis de afmærker et fredet område. smiley

  • #8   19. aug 2016 Det indsejlingen til Avedøre værket du må sejle lig over den men ikk sejle imellem bøjerne så kommer de ud i deres speed båd og snakker med dig

  • #9   19. aug 2016 Mads, jeg synes altså ikke den hørte til de andre indsejlingsbøjer, den stod vist for sig selv. Har nok set de andre, vidste dog ikke at man kun måtte krydse dem, tjek smiley

  • #10   20. aug 2016 Det er ogs kun indsejlings bøjer til Avedøre værket derfor de gule

    profilbillede
  • #11   20. aug 2016 Kig i et rigtig søkort der står det hele i alt hvad i skal hvide og så kan en bøje godt flytte sig kommer and på hvordan den er sat op. Pluds de fleste søkort kommer der rettelser til hver uge og dem kan man finde på geogdatastyrelsen.dk og så skal min selv lave rettelsen i søkortet fx. Flytte en bøje midlertidig eller fjerne den helt

Kommentér på:
Hvad er det..?

Annonce