{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.503 visninger | Oprettet:

Mercury 60hk med stålskrue??? {{forumTopicSubject}}

Hey alle sammen...
Jeg købte en ørnvik flamingo 500 med mercury 60 hk 4 takt!
Den går fint, men vil gerne have lidt mere kraft ud af den, så jeg tænker stålskrue. Men jeg kan ikke finde ud af hvilke størrelse jeg skal bruge og hvad der sker hvis jeg sætter den forkerte skrue på. Har ikke omdrejningsmåler, så kan ikke se om den får for mange omdrejninger?
Håber der er nogle der har lidt erfaring med denne motor, nogen der kan fortælle mig præcis hvad der virker....?
På forhånd tak...
Kasper


Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  Mercury 60hk med stålskrue???
  • #1   25. apr 2008 du skal finde noget du kan måle dine omdregninger med.! men hvis du sætter en prop på den er mindre i STIGNING ikke i diameter. tager den flere omdregninger.! og hvis du sætter en på der er størrer for du mindre omdregninger ved W.O.T.

    Men du får ikke flere hk ud af din motor.! men du kan kigger på det her link der står det hele beskrevet.! men kig på den propel du sidder på nu og se hva den er i diameter og i stigning.! men siger 1" i stigning om det er op eller ned giver 250omdregninger.. det er bare en tommelfinger regl.!

    (link fjernet)

    gå ind på deres hjemme side og gå ned under "Quicksliver propeller" der er en lille guide der kan hjælpe.! og der kan du ogs købe din (evt) nye propel. håber det var svar nok på dit spørgsmål smiley


  • #2   25. apr 2008 når ja W.O.T. står for wide open throtle.. hmm tror det staves sådan.. men det er dine maks omdregninger på motoren når du sejler top fart.!

Kommentér på:
Mercury 60hk med stålskrue???

Annonce