{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.524 visninger | Oprettet:

Styreegenskaber - ratpumpe, slør i drev, andet? {{forumTopicSubject}}

Hej alle,

Vores nyindkøbte Apollo styrer dårligt. Der skal konstant styres kontra, og båden krænger 20 grader ved tophastighed. Sidstnævnte kan jeg trimme mig ud af, men styreegenskaber irriterer mig grænseløst.
Jeg har fundet slør i drevet, som skal undersøges når båden bliver løftet på land, sammen med en smule slør i styrecylinderen, hvor den er boltet fast, men ellers ikke noget synligt!

Jeg ved, der er monteret ny hydraulisk styring på et tidspunkt mellem 96 og dagsdato - kan ratpumpen være for lille? Både på flybridge, men også indendørs? Hvordan kan man tjekke det? Beregnere kan jeg nemt finde, men det er for ror, så ved ikke hvor gældende det er.

Findes der en nem måde at tjekke, om kontraventilerne i ratpumpen virker som de skal? Påtænker at presse på drevet med en given kraft over given tid, er det fremgangsmetoden?

Hvor meget slør må der være i sådan et drev? (Volvo Penta 290-DuoProp) Påhængsmotorer sidder også i gummiophæng, jeg formoder drevet også sidder med bøsninger eller lignende?

Hvordan kan jeg få min båd til at sejle lige, uden at skulle styre kontra konstant. smiley


Kommentarer på:  Styreegenskaber - ratpumpe, slør i drev, andet?
Kommentér på:
Styreegenskaber - ratpumpe, slør i drev, andet?

Annonce