{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.602 visninger | Oprettet:

bundmaling eller ej. {{forumTopicSubject}}

Skal her i løbet at vinteren ha lavet lidt små rep. på min båd.

Den vil formodenligt blive brugt som trailerbåd. og vil godt lige høre om hvad der ligger til grund for at man ikke bare maler alle både med bundmaling.
er der noget dårligt i at bruge bundmaling på en trailerbåd, ud over det ser ud til at være lidt dyrere.

og skal den males med alm. topcoat. kan det så males oven på bundmaling. eller er den store slibe tur


Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  bundmaling eller ej.
  • #1   24. okt 2016 Den skal slibes, forbredes med primer i flere lag og bundmales ovenpå primeren mens den er stadig klæbrigt, også i flere lag. Det er et tidskrævene process.

    Hvis man er 100% sikker på at den bliver kun en trailer båd er der intet at opnå med at bundmale den. Du spiller penge og arbejdstid som kan bruge på noget andet mere fornuftigt i båden. Husk at bundmaling er giftigt , alle gift bruge kun hvis det er nødvendigt.


  • #2   24. okt 2016 tak for det gode svar.
    Lige et spørgsmål mere. nu da den er bundmalet. hvis jeg så fremover vælger gelcoat fremover. skal hele den gamle bundmaling så fjernes først, eller kan jeg nøjes med at slibe den let og prime den. og derefter male oven på dette.
    (self efter div. skader et rep. )


  • #3   24. okt 2016 Hvis den er allerede bundmalet i forvejen vil jeg selv fortrække at bruge bundmaling igen på bundet efter gelcoat reparationen. Det behøver ikke at være noget kostbar bundmaling da den skal sidde på en trailer alligevel.

    Topcoat kan ikke bare bruges over bundmalingen uden den store slibetur som du selv siger smiley


  • #4   26. okt 2016 Hvis det er en hurtig båd som altid står på trailer vil jeg da absolut fjerne bundmalingen helt da den nok tager 3-4 knop af topfarten + at en båd der ikke er bundmalet holder også en EVT , salgsværdi bedre så derfor vil jeg da give Kenneth O helt ret

Kommentér på:
bundmaling eller ej.

Annonce