2.137 visninger
|
Oprettet:
kompressiontest. {{forumTopicSubject}}
Hej når man skal udfører en kompressionstest af en båd motor 2 takt. skal man så holde instrumentet inde i hullet og så selv lige tørne motoren en gang ellers skal man sætte starten til for at tørne et par gange??? for at få det rigtige resutat???
dec 2007
Følger: 130 Følgere: 127 Både: 1 Emner: 13 Svar: 253
aug 2006
Følger: 9 Følgere: 25 Både: 2 Emner: 13 Svar: 2.401
Stop den igen, tag alle tændrør ud, og gør som Dennis skriver.
okt 2007
Følger: 16 Følgere: 16 Både: 2 Emner: 12 Svar: 610
Der er kompresiones testen og tryk testen.
kompressions testen er som dennis skriver om, hvor du får et kortvarigt højtryk, i det stemplet presser på, og du kan se om trykket stiger og hvor meget...
Tryk testen derimod, er efter min mening bedre.
Tørn motor så stempel er i top, lås motoren ( evt med en top på svinghjulet ) - her er altså tale om 2 mand arbejde.
Skru tryk " dimsen" på, der hvor tændrør skulle side, og indstil kompresser til 5-6 bar. og sørg for kompresseren ikke starter op undervejs. Nu er der tryk på den cylinder, og du kan se om den holder trykket...
Gentag dette på hver cylinder en af gangen..
Det er den metode jeg pleger at bruge, da det giver et bedre billed af ikke bare kompression men osse tæthed...
okt 2007
Jeg kan lige tage et billed af den jeg har imorgen og oploade til min profil, så du kan se den.
maj 2007
Følger: 36 Følgere: 37 Både: 1 Emner: 68 Svar: 1.021
ja din metode-! men altså 5-6 bar er jo ikke nok, jeg har en motor altså min mercruiser den er kompremeret 10,5:1 aå virker det da ikke kun at sætte 6 bar på.?
jun 2005
Følger: 3 Følgere: 2 Både: 2 Emner: 3 Svar: 41
nu er en 2takter ikke så kompliceret og med så mange fejlmulligheder men feks med en 4takter kan 8 bar direkte fra kompressoren være god til at finde ud af hvor en toppakning er smuttet.
Bare at udhule et tændrør og så svejse en trykluftnippel på.
super stykke fejlsøgningsværktøj
okt 2007
kompressiontest.