{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Et kabel er gravet gravet over, der mangler ca 10 cm ledning 890 kr.
  • Hjælp til at male og spartle 1.500 kr.
  • Samle kommoder 880 kr.
  • Rengøring af badeværelse 500 kr.
  • Vægmonterin af skænk 771 kr.
  • Wc afløb 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  kompressiontest.
  • #1   28. maj 2008 du tørner motoren til den ikke stiger mere i tryk og der efter har du resutatet husk at give den fuld gas imens................. ;o)

• #2   28. maj 2008 Start motoren, og gør den drifts-varm.
    Stop den igen, tag alle tændrør ud, og gør som Dennis skriver.

• #3   29. maj 2008 Der er to måder..

Der er kompresiones testen og tryk testen.

kompressions testen er som dennis skriver om, hvor du får et kortvarigt højtryk, i det stemplet presser på, og du kan se om trykket stiger og hvor meget...

Tryk testen derimod, er efter min mening bedre.
    Tørn motor så stempel er i top, lås motoren ( evt med en top på svinghjulet ) - her er altså tale om 2 mand arbejde.

Skru tryk " dimsen" på, der hvor tændrør skulle side, og indstil kompresser til 5-6 bar. og sørg for kompresseren ikke starter op undervejs. Nu er der tryk på den cylinder, og du kan se om den holder trykket...

Gentag dette på hver cylinder en af gangen..

Det er den metode jeg pleger at bruge, da det giver et bedre billed af ikke bare kompression men osse tæthed...

• #4   29. maj 2008 tryg-test værktøjet består af den del som skal erstatte tændrør, og i den anden ende et måleinstrument, magen til det der sider på en kompressor, hvor der er montere et stykke slange imellem.

Jeg kan lige tage et billed af den jeg har imorgen og oploade til min profil, så du kan se den.

• #5   29. maj 2008 michael R

ja din metode-! men altså 5-6 bar er jo ikke nok, jeg har en motor altså min mercruiser den er kompremeret 10,5:1 aå virker det da ikke kun at sætte 6 bar på.?

• #6   29. maj 2008 vil også sige at tryktest/lækagemåling er den korrekte metode.
    nu er en 2takter ikke så kompliceret og med så mange fejlmulligheder men feks med en 4takter kan 8 bar direkte fra kompressoren være god til at finde ud af hvor en toppakning er smuttet.

Bare at udhule et tændrør og så svejse en trykluftnippel på.

super stykke fejlsøgningsværktøj

• #7   31. maj 2008 Så tog jeg lige et billed af min tester,,,jeg skulle bare lige finde den først...sidets billed på min profil...

Kommentér på:
kompressiontest.

Annonce