{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.610 visninger | Oprettet:

Erik L
Erik L
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 11

byg en "mini" båd {{forumTopicSubject}}

hejsa, jeg er en ung knøs på 21, der hungrer efter at komme til søs.

min kammerat og jeg, havde tænkt at bygge os en "mini" båd, og har set div. videoer på YouTube og andre sider, om at bygge selv. alt fra kajak til kano, og større både.

vores ide var at bygge en lille båd, på omkring 2-2.5 m. dog skal det ikke være noget man kun kan sejle i én gang.

vi har diskuteret frem og tilbage om hvilke materialer vi skal bruge hvor.

det er her jeg spørger jer, de ældre og bedrevidende. #1 - hvilke materialer ville i bygge bunden af, og husk at jeg er en Su modtagerske og skal kunne købe det i det lokale byggemarked.

#2 hvilke materialer ville i bruge til siderne. glasfiber osv.

#3 hvis i har nogen grafiske idéer er jeg altid åben for ændringer

mvh en frisk knægt der er klar på at bygge selv

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• reparation af tv 2.000 kr.
  • Install a spotlight in leaving room 500 kr.
  • Håndvask sidder fast 625 kr.
  • Hæng hylder op 930 kr.
  • Så hurtigt som muligt 2.500 kr.
  • Rette mellemdør. kan ikke lukkes da den sidder for lavt. 900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  byg en "mini" båd
  • #1   29. okt 2016 lige et uddybende spørgsmål , hvad er grunden til du vil bygge selv ? er det for at spare penge eller ?

• Erik L
    Erik L Tilmeldt:
    okt 2016

#2   29. okt 2016 dels for at prøve at spare penge, og for at lave den meget custom.

udover det, elsker jeg et godt byggeprojekt smiley

• Erik L
    Erik L Tilmeldt:
    okt 2016

#4   29. okt 2016 mange tak Kenneth smiley

for at give en bedre ide om hvad jeg vil gå igang med

https://m.youtube.com/watch?v=2o8N_HWAyIo

det er ikke præcist sådan en båd, men lidt derhen af

• Erik L
    Erik L Tilmeldt:
    okt 2016

#5   29. okt 2016 det er ment som et 1man craft. så jeg kan drage ud på små rolige fisketure og nyde vandet

• #6   29. okt 2016 Der er gratis detaljerede planer på to både her:
    http://bateau.com/freeplans.php

En masse gratis planer fra en skør finne: http://koti.kapsi.fi/hvartial/#XX2

... og 400+ links til mindre både her, nogle gratis, andre koster lidt penge
    http://www.tacking-outrigger.com/rowboat3.html

Personligt ville jeg vælge Dinghy'en ovenfor eller een af finnens 1½ sheet eller 2 sheet både hvis du søger en mindre båd der kan bruges til f eks fiskeri. Den elektriske radiobil du linker til ville jeg ikke bruge udover byparkens soppedam

• Erik L
    Erik L Tilmeldt:
    okt 2016

#7   29. okt 2016 fedt fedt fedt smiley tusind tak Per, det skal jeg bruge nogle timer med at kigge igennem smiley

• #8   30. okt 2016 Dejligt at unge mennesker stadig har mod på custom kreationer.
    Hvis det var mig, ville jeg dog starte med en billig jolle som basis, og så bygge derfra. En optimistjolle i glasfiber uden rig kan fåes fra 500 kr, og det får du ikke engang 2 krydsfiner plader for.
    Husk at lægge billeder op af projektet.👍

• #9   30. okt 2016 Ja...syntes også det er fedt at i unge springer i gang med det ......pøj pøj 👍⛴

• #10   30. okt 2016 Fedt smiley .... hvis i har tid/lyst må i da meget gerne lægge en MASSE billeder op i et album, så andre kan se og følge med og evt gører at andre vil kaste sig ud i det.
    Så kan i jo også refererer til et foto for evt spørgsmål eller vise jeres løsninger til andre der spørger..
    Stor opgave i har for jer pøj pøj

• Erik L
    Erik L Tilmeldt:
    okt 2016

#11   30. okt 2016 mange tak for alle de super skønne kommentarer, skal nok holde jer up to date med div billeder, med problemer og løsninger, og selvfølgelig det endelige resultat. hele ideen med den "mini" båd er mere projektet i sig selv end det er penge. men det skal jo alt sammen kører rundt. vi er stadig på første stadie hvor vi finder ud af alt hvad vi kan, før vi bygger. og må sige, idéen former sig til at blive rigtig lækker smiley

• #12   31. okt 2016 Jeg tror ikke på at der er noget at spare for du skal også tænke på de mange timer d skal bruge på det og priserne på brugte både er jo så langt nede så det skulle være muligt at finde noget tilfredstillende som kan bruges med det samme til en billig penge

• #13   31. okt 2016 Har I set denneher? 2000kr for en fin båd, det er billigt.... meget billigt som de siger på Quickpot

Så mangler I kun et piskeris, så er I sejlende
    http://www.dba.dk/styrepultbaad-15-fod-3-per/id-1028540204/

Og sælger har også en hunkat til 100kr, så med lidt held kan I få en skibskat med i prisen smiley
    http://www.dba.dk/hunkat-huskat-12-uger-1/id-1028607345/

• Erik L
    Erik L Tilmeldt:
    okt 2016

#14   31. okt 2016 Haha 😂 jeg er mere hunde menneske smiley - jeg ved godt der ikke er så meget at spare Hasse smiley men det er lige så meget for at have et "halv langt" projekt, med en kammerat. og nyde frugten af vores hårde arbejde. desuden ville det være ret fedt, at kunne sige. :" den har jeg selv bygget fra bunden " hehe smiley kan sagtens se at det kunne være nemt at bygge videre på en jolle. Men så alt det sjove jo væk :b

• #15   3. nov 2016 Per.T
    Det er da en Brømo der er til salg de ?? og fandeme da billigt !
    Den skal bare have en 20-40 hk motor så sejle den fra de fleste
    det må da lige være noget for en knægt på 21
    http://www.dba.dk/styrepultbaad-15-fod-3-per/id-1028540204/

• #16   3. nov 2016 Hej Hasse
    Ja, jeg synes den ser fin ud men kendte ikke mærket. Personligt ville jeg langt foretrække den fremfor den flydende sæbekassebil på videoen men det er jo trådstarters penge og dermed hans valg hvad de skal bruges på smiley

• Erik L
    Erik L Tilmeldt:
    okt 2016

#17   3. nov 2016 syntes da den er flot og med garanti en god båd, men jeg leder ikke efter en racer, men en lille hygge jolle. til en eventuel aftentur og ud og fiske smiley

super fed båd til gengæld

• Erik L
    Erik L Tilmeldt:
    okt 2016

#18   3. nov 2016 har kigget på en lille jolle inde på da, skal ud og se den på tirsdag. jeg sender lige et billede når jeg skal se den - har måtte se i øjnene at i havde ret, det er langt nemmere at bygge videre fra en jolle. og så få noget dejligt ud af det

• #19   19. nov 2016 materialerne er jo hunde dyre ikke noget der kan bygges på en su indkomst, ikke uden grund mange både bliver støbt i polen, ved godt der er miljø afgifter i Danmark men materialerne render altså hurtigt op,

• Erik L
    Erik L Tilmeldt:
    okt 2016

#20   19. nov 2016 det er også derfor jeg har købt en jolle, som har det meste bygget i forvejen.

alt der skal gøres ved den her er finpudse maling og små detaljer, og bygge overdækning på. så er den mere eller mindre det jeg ledte efter smiley

• #21   19. nov 2016 det giver bedre mening jeg fik en form til at støbe både i men da jeg undersøgte hvad materialerne kostede kunne jeg købe en ny båd billigere end jeg selv kunne lave den så formen blev solgt til polen

• Erik L
    Erik L Tilmeldt:
    okt 2016

#22   12. jan 2017 hejsa igen, jeg lovede tilbage i 2016 et billede af min jolle, men pga manglende tid og transport har jeg ikke haft de store muligheder for at tage et.

jeg har dog 1 spørgsmål, er der nogen der kan sige hvilken model denne her er? sådan mere specifikt end bare "en jolle" smiley

profilbillede
  • Erik L
    Erik L Tilmeldt:
    okt 2016

#24   12. jan 2017 det har den efter sigende også været brugt til jagt / fiske jolle

Kommentér på:
byg en "mini" båd

Annonce