Locktite ? {{forumTopicSubject}}
Jeg har lidt af et problem, mit gode gamle OMC King Cobra drev har været serviceret af en klamphugger førhen (læs: tidligere ejer), bla er en stor bolt fjernet i siden og erstattet med en skive !
Den var så sat i med lidt kit, tyggegummi og sort maling.
Nu her så jeg at der kom lidt vand ud fra "proppen" på drevet og så skulle der jo checkes - goddaw-do !
Vi endte med et hul (originalt hul) på størrelse med en 5'er - og efter 2 forsøg med sikaflex efter anbefaling fra den lokale bådmand hvor lortet ryger af hver gang, så er jeg klar til at skrabe sikaen af, smække en omgang rød Locktite i kanten hele vejen rundt og presse den skive på plads hvor den kom fra !
Spørgsmålet er så, er rød locktite så det rigtige ?
Er 24 timers tørring - hvor den presse ind på plads mens den tørrer - godt nok ?
Glem alt om at skære gevind - det tør den lokale smed ikke pga drevet er gammelt + det er direkte i en vandkanal.
/Allan
feb 2008
Følger: 6 Følgere: 5 Både: 1 Emner: 28 Svar: 643
Altså så du stadigt har en skrue i midten du kan skrue ud, hvis det er et sted der skal luftes ud eller ligende..
En ordenlig alusmed kan da snilt alusvejse sådan en omgang
apr 2007
Følger: 7 Følgere: 6 Både: 2 Emner: 18 Svar: 188
Den skive der sidder i har allerede monteret en messing prop med gevind, så reelt er det fastgørelse af den skide skive jeg skal have løst.
Originalt er det en nylon prop der sidder i, men den kan man ikke få mere da OMC jo er lukket og slukket
Derfor tør jeg heller ikke begynde og bore i aluen, hvis noget der går galt så er det et nyt drev - av, av,av mange penge.....
Så, Locktite - fungerer det eller ?
/Allan
aug 2006
Følger: 4 Følgere: 3 Både: 1 Emner: 21 Svar: 354
feb 2008
apr 2007
Skiven er af syrefast rustfri stål, så næppe muligt at svejse den sammen med drevet
feb 2008
jun 2005
Følger: 3 Følgere: 2 Både: 2 Emner: 3 Svar: 41
apr 2007
Hmmmm, tja den lokale har nu forsøgt sig med sikaflex og sidst jeg fik svejst noget der lignede det L..... så er ikke så vild med at lægge mit drev på blokken
Omvendt så holdt det jo kanon før, det var først da den lokale skulle dreje et gevind i skiven at det hele løsnede sig og åbenbarede at det vi troede var et lille hul på størrelse med en 25-øre i virkeligheden var noget større, åsagen til at der skulle laves gevind var at min hjælper drejede en skrue over gevind da der skulle skiftes drev olie - og så var det endda den forkerte skrue han drejede på !
Igen, det er i vandkanalen på drevets venstre side - altså modsat olie skruerne og det ER en vandkanal, ses tydeligt når der sættes vand på dyret
Jeg kan få det alusvejst når dyret lægges på land, lyder som en fin ide med en 3-4 mm skive der svejses fast - den køber jeg men vil jo helst kunne tage dyret op her i weekenden (i dag) og knalde den skide skive i - og sejle i morgen eftermiddag...........
Det er altså ikke nemt når man gerne vil det hele på een gang *piv*
/Allan
feb 2008
jun 2005
Bare tag den op og kør ned til et landbrugsværksted med en kasse tub´s i bagagen omkring kl 12.. så er de sku til at lokke alle steder
feb 2008
jun 2005
ved godt det er noget fusk men hvis det er sidste løsning for at kunne komme i vandet i weekenden er det jo sådan det må være.
det er så stærkt så mange laver rust på biler med det hehe
maj 2007
Følger: 1 Emner: 8 Svar: 29
sep 2007
Følger: 1 Svar: 3
V.h.
Poul S.
http://www.sterndrive.info/cobra_complete_upper.html
sep 2007
Følger: 1 Svar: 3
V.h.
Poul S
http://www.marineengine.com/manuals/seloc/omc.html
jun 2006
Følger: 26 Følgere: 28 Både: 3 Emner: 34 Svar: 855
Det holder virkeligt
apr 2007
Takker for de mange forslag, netop kommet hjem fra en arbejdsuge i den jyske muld - og skal ned til båden som nu er lagt på land indtil jeg får fikset mit problem.....
jeg læser igennem - og ser hvad pokker jeg finder på at bruge
Ihvertfald TAK til alle for forslag !!!
/Allan
jun 2009
Følger: 5 Følgere: 4 Både: 3 Svar: 21
På den måde har du også stadig en frostsikring af din motor.
Mvh Bjørn
jun 2009
Følger: 5 Følgere: 4 Både: 3 Svar: 21
Mon ikke alle ville nyde godt af, hvis folk gad at afslutte de tråde som de opretter, og give en update med om der blev fundet en løsning på de problemer brugerne har taget sig tid til at hjælpe med.
Denne tråd dukkede op på siden efter få klik, og uden at søgemaskiner er brugt. Måske trådstarter ser den igen, og melder tilbage med løsningen, så folk i en lignende situation, bliver klogere på hvordan problemet kan løses......
Mvh Bjørn
Locktite ?