{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.176 visninger | Oprettet:

Locktite ? {{forumTopicSubject}}

Jeg har lidt af et problem, mit gode gamle OMC King Cobra drev har været serviceret af en klamphugger førhen (læs: tidligere ejer), bla er en stor bolt fjernet i siden og erstattet med en skive !

Den var så sat i med lidt kit, tyggegummi og sort maling.

Nu her så jeg at der kom lidt vand ud fra "proppen" på drevet og så skulle der jo checkes - goddaw-do !

Vi endte med et hul (originalt hul) på størrelse med en 5'er - og efter 2 forsøg med sikaflex efter anbefaling fra den lokale bådmand hvor lortet ryger af hver gang, så er jeg klar til at skrabe sikaen af, smække en omgang rød Locktite i kanten hele vejen rundt og presse den skive på plads hvor den kom fra !

Spørgsmålet er så, er rød locktite så det rigtige ?

Er 24 timers tørring - hvor den presse ind på plads mens den tørrer - godt nok ?

Glem alt om at skære gevind - det tør den lokale smed ikke pga drevet er gammelt + det er direkte i en vandkanal.

/Allan

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Vandhane der drypper AKUT 1.000 kr.
  • Hjælp til at sætte Gardinskinner og væg ramme op 800 kr.
  • Vinduespudsning 1.000 kr.
  • Ophængning af udendørs lampe 595 kr.
  • Rengør altan for alger 500 kr.
  • Hækklipning 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Locktite ?
  • #1   30. maj 2008 Kan du ikke få alusvejst en skive i, der har gevind i midten, evt en der er drejet i alu, så der er nogle mm til gevind.. kan du følge mig?
    Altså så du stadigt har en skrue i midten du kan skrue ud, hvis det er et sted der skal luftes ud eller ligende..
    En ordenlig alusmed kan da snilt alusvejse sådan en omgang smiley

• #2   30. maj 2008
    Den skive der sidder i har allerede monteret en messing prop med gevind, så reelt er det fastgørelse af den skide skive jeg skal have løst.

Originalt er det en nylon prop der sidder i, men den kan man ikke få mere da OMC jo er lukket og slukket smiley

Derfor tør jeg heller ikke begynde og bore i aluen, hvis noget der går galt så er det et nyt drev - av, av,av mange penge.....

Så, Locktite - fungerer det eller ?

/Allan

• #3   30. maj 2008 ellers kunne du jo sætte den fast med rude lim da det os burde være tæt samtidig med det limer...

• #4   30. maj 2008 hvorfor ikke få det alu svejset i?

• #5   30. maj 2008
    Skiven er af syrefast rustfri stål, så næppe muligt at svejse den sammen med drevet smiley

• #6   30. maj 2008 jamen få dog drejet en i alu, kan ikke koste mange basøre nede på den lille lokale, og så er du 100% sikker på at det holder, det andet er noget juks, og så skal du gå og være bekymret hele sommeren.. det er det ikke værd, få drejet en alu skive til hullet i nogle mm's tykkelse, og et gevind med noget bolt i midten, og så er du sejlendende med ro i sindet smiley

• #7   30. maj 2008 enig med juel.... få lavet en 3-4 mm aluprop som du får svejst i hos en eller anden... evt noget landbrugsværksted.. de er vandt til at lave lidt specielle opgaver af den slags..

• #8   30. maj 2008
    Hmmmm, tja den lokale har nu forsøgt sig med sikaflex og sidst jeg fik svejst noget der lignede det L..... så er ikke så vild med at lægge mit drev på blokken smiley

Omvendt så holdt det jo kanon før, det var først da den lokale skulle dreje et gevind i skiven at det hele løsnede sig og åbenbarede at det vi troede var et lille hul på størrelse med en 25-øre i virkeligheden var noget større, åsagen til at der skulle laves gevind var at min hjælper drejede en skrue over gevind da der skulle skiftes drev olie - og så var det endda den forkerte skrue han drejede på !

Igen, det er i vandkanalen på drevets venstre side - altså modsat olie skruerne og det ER en vandkanal, ses tydeligt når der sættes vand på dyret smiley

Jeg kan få det alusvejst når dyret lægges på land, lyder som en fin ide med en 3-4 mm skive der svejses fast - den køber jeg men vil jo helst kunne tage dyret op her i weekenden (i dag) og knalde den skide skive i - og sejle i morgen eftermiddag...........

Det er altså ikke nemt når man gerne vil det hele på een gang *piv*

/Allan

• #9   30. maj 2008 Hvis du skal lave det trick nu, så ville jeg nok lime den med epoxylim, efter at have slebet både drev og skive godt. så går den ingen steder, men den svejsning er min favorit.. men ok er jo ikke 200% kritisk med en vandkanal, bare du husker at holde øje med temp på motoren smiley

• #10   30. maj 2008 den med at få lavet en aluskive er egentlig også det mest rigtige hvis man tænker lidt i tæringstanker... så er der jo lidt spæningsforskelle om du lægger en rustfri stålskive i feks...

Bare tag den op og kør ned til et landbrugsværksted med en kasse tub´s i bagagen omkring kl 12.. så er de sku til at lokke alle steder smiley

• #11   30. maj 2008 ja smiley

• #12   30. maj 2008 ellers så har jeg haft en bayliner i et par år som sejlede uden samme prop men med en klump glasfiber spartel i.. holdte sku ganske udemærket.. var rent tilfældigt jeg fandt det fordi jeg havde drevet af og så noget som stak ind i den kanal der... så hvis det skal være en midlertidig løsning kan du jo give den et par gange glasfiber spartel.. det blir også sindsygt stærkt.. og er klar efter en times tid.

ved godt det er noget fusk men hvis det er sidste løsning for at kunne komme i vandet i weekenden er det jo sådan det må være.

det er så stærkt så mange laver rust på biler med det hehe

• Soeren S
    Soeren S Tilmeldt:
    maj 2007

Følger: 1 Emner: 8 Svar: 29
    #13   30. maj 2008 Prøv med Araldite Epoxylim det er noget der holder

• Poul S
    Poul S Tilmeldt:
    sep 2007

Følger: 1 Svar: 3
    #14   30. maj 2008 Prøv nedenstående link
    V.h.
    Poul S.

http://www.sterndrive.info/cobra_complete_upper.html

• Poul S
    Poul S Tilmeldt:
    sep 2007

Følger: 1 Svar: 3
    #15   30. maj 2008 Der findes formentlig en reparations manual under dette link
    V.h.
    Poul S

http://www.marineengine.com/manuals/seloc/omc.html

• #16   30. maj 2008 Jeg stod sidste år med et problem med min Mercury, den havde stået i ca. 10 år uden og blive brugt, og det resulterede i at de magneter der sidder i selve svinghjulet var faldet af, det jeg gjorde var at tage i Bauhaus og købe noget 2 komponent lim, det holder 180 kg for hver kvadratcm kostede lige over 100 dengang....

Det holder virkeligt smiley

• #17   7. jun 2008 Hejsa til alle:

Takker for de mange forslag, netop kommet hjem fra en arbejdsuge i den jyske muld - og skal ned til båden som nu er lagt på land indtil jeg får fikset mit problem.....

jeg læser igennem - og ser hvad pokker jeg finder på at bruge smiley

Ihvertfald TAK til alle for forslag !!!

/Allan

• #18   14. aug 2013 Hvis godset er tykt nok kan du i stedet få drejet en prop der er et par hundrededele i overstørelse og så banke den i. For mig lyder det som om der oprindeligt har siddet en frostprop i hullet, og det er netop sådan de er lavet.
    På den måde har du også stadig en frostsikring af din motor.
    Mvh Bjørn

• #20   16. aug 2013 Og jeg som troede at jeg for længst havde glemt alt om førstehjælp.... Dejligt at se at jeg stadig kan bevare liv hvor det ellers så håbløst ud smiley
    Mon ikke alle ville nyde godt af, hvis folk gad at afslutte de tråde som de opretter, og give en update med om der blev fundet en løsning på de problemer brugerne har taget sig tid til at hjælpe med.
    Denne tråd dukkede op på siden efter få klik, og uden at søgemaskiner er brugt. Måske trådstarter ser den igen, og melder tilbage med løsningen, så folk i en lignende situation, bliver klogere på hvordan problemet kan løses......
    Mvh Bjørn

Kommentér på:
Locktite ?

Annonce