{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.142 visninger | Oprettet:

Rens af turbo. {{forumTopicSubject}}

Hej, har fået en båd med en yanmar 55 hk turbo diesel.
I service bogen fra 1986, står der at de anbefaler rens af turbo efter hver 150 timer.
Er det noget I andre gør? og bruger man bare de gængse produkter på markedet?
Motoren har ca 300 timer på klokken.
Har talt med et bådcenter der ikke mente det var nødvendigt ,men vil hellere have jeres mening.


Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  Rens af turbo.
  • #1   17. nov 2016 Bell ad turbo rens .. har ikke prøvet på en båd motor, men brugte det på min MB, om der var foreskel syntes jeg ikke, men da det var gjort viste man jo at det var iorden, for der var sgu en del sod/skidt der forsvandt under rens på bilen..
    Nu kører en båd motor jo lidt anderledes end en diesel bil motor.... jeg mener at man jo ikke kører en bil motor med høje omdr. som man gør med en båd motor, så en ren turbo kan jo godt have noget at sige..
    Men prøv det og kom så tilbage med om det hjalp.


  • #2   17. nov 2016 Takker for svar, har lige talt med et andet bådcenter der siger man ikke skal gøre noget.
    Men tænker "better safe then sorry", det er en dyr reparation hvis det går til


  • #4   17. nov 2016 Har hørt det samme, tidligere ejer (min bror) var ikke for god til at "blæse" den ren .
    Har hørt den lige skal i høje omdr et kvarter for hver 3 time den kører, lyder egentligt logisk for en diesel.


  • #5   17. nov 2016 En bil TDI skal vel også brændes af ind imellem? Vi har en Ford Smax 140 Turbodiesel og en Seat Cordoba TDI130. Seat'en er min daglige bil og S-max'en fruens... Seat'en får jævnligt omdrejninger mens Ford'en triller med max 2500 og de to motorer er som nat og dag.... undtagen efter ferieturen hvor Smax'en får noget at leve af

  • #6   17. nov 2016 Min gamle turbo diesel MB var med tomat gear, så det var ikke mange omdrejninger den tuller rundt med her i lille dk, det var kun til syn den fik tæsk ( tror virkelig de prøvede at myrde den smiley , den efterlod altid en kæmpe sort plet på asfalten der hvor de ville tage livet af den smiley )
    Men alligevel kunne jeg altså ikke mærke foreskel på før og efter turbo rens, det skal lige siges at jeg kører morfar kørsel ... så måske derfor jeg ikke lagde mærke til det smiley


  • #7   21. nov 2016 Har brugt bell add turborens, til rigtigt, rigtigt mange biler med Stor forskel.
    Og alle havde de en
    Variable-geometry turbo (VGT)/ variable nozzle turbo (VNT).
    De er kendte for at gå trægt, eller sidde faste når man kun kører søndagskøring.
    I dit tilfælde vil turbo rens ikke gøre nogen forskel, da den er uden variabel geometry.
    Så lad du den, bare få nok af leve af ,indimellem. smiley
    Vh. Jóhann


Kommentér på:
Rens af turbo.

Annonce