5.865 visninger
|
Oprettet:
Olietryksmåler/instrument virker ikke {{forumTopicSubject}}
Hvordan tjekker man om det er trykmåleren eller instrumentet der er defekt?
Kan man måle (modstand) på olietryksmåleren? Skal instrumentet give udslag hvis ledningen der er montret på måleren holdes mod stel eller plus (12 V) - kan man ødelægge instrumentet?
Motoren er en 4 cyl 135 HK Volvo Penta indenbords fra 1997.
aug 2005
Følger: 7 Følgere: 9 Både: 5 Emner: 26 Svar: 872
Er der ikke nogen der kan give et bud på hvordan man tjekker måleren/giveren - en ny koster godt 700,- så jeg vil gerne teste den inden jeg bestiller (hvis der er nogen der ved hvor man kan købe den billigere hører jeg meget gerne om det også ....)
aug 2005
Stadig ikke nogen der kan hjælpe med hvordan man tjekker/måler sådan en olietrykføler igennem - vil være træt af at smide godt 700,- efgter en ny føler hvis ikke den er i stykker....
aug 2005
Tak for dine råd. Jeg har lige i morges fået konstateret at det var føleren. Fik en til at måle den igennem samtidig med at vi satte tryk på - og her ændrede modstanden sig ikke = defekt føler.
Det er imponerende at Biltema kan sælge en føler til den pris - måske ikke samme kvalitet, men også en væsentlig anden pris.
Jeg har dog skilt den gamle ad - var jo i stykker så der var ikke noget at miste - mest for at se hvordan sådan en "fætter" ser ud indeni. Og det er ret faktisk lykkes mig at reparere den
Så nu kan jeg måle olietrykket - og det har ikke kostet en krone - samtidig er jeg blevet klogere. Det er vist en "win/win situation"
Men tak for dit input.
Olietryksmåler/instrument virker ikke