{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.856 visninger | Oprettet:

Søger "plotter", men ved ingen ting :-/ {{forumTopicSubject}}

Halløj...

Nå, jeg har en Garmin 420S i båden, som ikke fungerer korrekt, meget dårlig opløsning, selvom jeg har fået et nyt kort i den.

Men uanset det, vil jeg gerne have en ny og mere tidssvarende. Men har i nogle gode råd til hvad jeg bør vælge, eller i hvert fald kigge efter..?

Jeg er ikke nogen haj til navigation og teknik i øvrigt, så det skal være SIMPELT, nemt og overskueligt smiley

Jeg har brug for at kunne taste en rute som jeg kan følge, uden at komme til at "sejle forkert", det skal være nemt at se dybder, og ting som man ellers skal være opmærksom på. Fish finder er ikke et must... Skærmen skal gerne være stor og let læselig og simpelt opbygget.

Prislejet, hmm, vil jo helst slippe så billigt som muligt, så har ikke nogen ide..!

Nogen gode råd/forslag..?

PS. Har tænkt på en iPad mini og en app., men kan ikke gennemskue om det er det rigtige...


Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  Søger "plotter", men ved ingen ting :-/
  • #1   20. dec 2016 Følger lige med. Jeg er i samme sitituation som dig

  • #2   20. dec 2016 i teorien vil du få lige så mange svar som der er forslag. behovet er jo individuelt. Jeg kan kun sige at jeg er glad for garmin. hvilken du bør købe. hmmm. jeg syntes du skulle læse deres brochure for at se hvad man kan få, og ud fra det finde dit behov. håber det giver mening.

  • #3   20. dec 2016 Ja, der er nok en risiko smiley

    Men tænker at det jeg har skrevet som er vigtigst, måske kan være med til at indskærpe mulighederne. Men der er jo nok 1000 at vælge i mellem..., og ja, smag og behag.

    Kender lidt til garmin, bestemt også interessant smiley


  • #4   20. dec 2016 Kig på Raymarine Dragonfly serien, personligt synes jeg det er et rigtig fedt design og ligger vist FRA 3000.- incl. kort.
    Bortset fra det, så her jeg også haft en Gramin 420S i 10 år, selvom den er lidt gammeldaws er det stadig en go enhed.
    Nu har jeg en Raymarine MFD A75, super lækker men nok lige stor nok til din båd med mindre der er plads til den kan indbygges!
    Dyrker i vandsport fra båden?? Husk at touch screen ikke altid er fedt hvis man har våde fingre, så er knapper en go ting.

    Go jagt smiley


  • #5   20. dec 2016 Har selv sejlet med Garmin GPSMAP 526s og Lowrance HDS Touch 12 og jeg vil klart anbefale Garmin, som er meget mere brugervenlig og overskuelig, ja jeg vil faktisk sige at Lowrance'en er på grænsen til elendig mht. autoruter og dybdekurver, sammenlignet med Garmin, men vælg en Garmin med den størst mulige skærm ifht. dit budget, for en 526s er ikke verdens største skærm og i øvrigt også en nu udgået model!

  • #6   20. dec 2016 Ja noget Raymarine med touch screen ville være et fedt valg smiley

    profilbillede
  • #7   20. dec 2016 Har fundet sådan en fætter her:

    http://www.dba.dk/garmin-gpsmap-721xs-7-y/id-100307156/?utm_source=&utm_medium=&utm_campaign=share_listing&utm_content=app_ios&utm_experiment=7889560570+7872221957-8016571271+8012841026

    Virker som om det var et godt bud, uden at blive helt slagtet (men stadig halvt), vil det give mening..?


  • #8   21. dec 2016 På min båd Har jeg selv prøvet Garmin, Raymarine og Lowrance . Ude af de 3 synes jeg at Raymarine er svært at slå i pris og allround funktioner. Jeg har båd 'a' serien og Dragonfly serien.
    Dragonfly Pro serien er som sagt ovenfor ikke dyrt, med wifi dvs den updatere software automatisk uden bøvl , derudeover kan den kobles til en tablet eller mobil via wifi så skærmen viser der også. Som ekstra er der 'struktur scan' ekkolod dvs 3D lignede billeder på fishfinderen.
    Den endte minus ved dragonfly serien er mangel på NMEA 2000 network mulighed. Men det burde ikke savne hvis du skal bare bruge den til det du siger.

    På min Raymarine 'a' serie kan jeg plotte min rute hjemmefra på ipaden hvor jeg har navionics søkort installeret, når jeg er i havnen synkronisere ipaden med kortplottern og min rute kommer derinde. Nemmere kan det ikke gøres.


  • #9   21. dec 2016 En 10" tablet kan købes til 1.000,- og navionics søkort til 600,-. Man kan downloade en fuld version og prøve den gratis i 14 dage. Det opfylder mine krav til navigation smiley

  • #10   21. dec 2016 Jeg syntes det giver god mening Brian.

  • #11   21. dec 2016 Vi har en raymarine c80 , en iphone med navionic app , samt en talblet med navionic app , syntes de 2 sidste gør det bedst

  • #12   21. dec 2016 Husk bare på at med Ipad og apps osv. kommer du til at mangle ekkoloddet/fishfinderen . Så et kombi instrument vil i mine øjne være det bedste
    Har selv 7" Simrad GO 7 XSE den er rigtig fed. men der er jo mange slags !!!


  • #13   21. dec 2016 Er selv godt tilfreds med mit kombi instrument, kan godt li at have både kort og ekkolod .... og det fylder ikke mere af den grund , vil anbefale så stor skærm som muligt 6-7 tommer skærm og op efter ...
    Våde finger og touch skærm er ikke altid at foretrække , men touch skærm er nok lidt federe end drejeknapper smiley


  • #14   21. dec 2016 Hvis der i forvejen er ekkolod i båden som en del af instrumenteringen, behøver man ikke et kombi instrument.

  • #15   22. dec 2016 Jeg har en garmin 721 xs som du linker til er super tilfreds med den...og ja som så mange andre også måske har kan den sende alt info til din iPad via wifi og meget mere..har dog stadig mine to gamle garmin 421 s monteret 😀Da de er bygget ind i pulten...jeg er nok mest til garmin. 👍

  • #16   22. dec 2016 Vil lige sige tak for alle de gode råd omkring "plotter", jeg er blevet en del klogere smiley

    Valget falder nok på en garmin, da jeg har haft andre garmin produkter før, så kender måske en smule derfra.

    Tak folkens, fedt med god hjælp smiley


Kommentér på:
Søger "plotter", men ved ingen ting :-/

Annonce