{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.037 visninger | Oprettet:

Skyldning af motor+drev efter sejltur? {{forumTopicSubject}}

Den båd m. indenbordsmotor jeg kigger på tilbydes med stud for tilslutning af vandslange så man nemt kan skylle motor og drev igennem til ca. 3000 kr.

Er det noget man bør gøre?

Min gamle båd med en ældre påhængsmotor har altid fungeret perfekt uden problemer og den blev kun gennemskyllet hver efterår når båden blev taget op.


Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  Skyldning af motor+drev efter sejltur?
  • #1   7. jul 2008 Pr. definition er saltvand hård ved en motor - eller rettere, så er aflejret salt i motoren ikke så godt.
    Så min vurdering er: Jo oftere, jo bedre smiley Men man mærker nok ikke forskellen på at gøre det før efter mange års brug.


  • #2   7. jul 2008 Jeg skylder altid min båd når jeg har været i saltvand også selv om jeg har sejlet i ferskvand på vej hjem.

  • #3   7. jul 2008 Der må virkelig være mange som ikke gør det.

    Hvad betyder det for motoren, det er vel ikke sådan at den brænder af når den er 10 år gammel pga. det???


  • #4   7. jul 2008 Jeg skylder os Altid min igemmen efter en sejltur. men pas på med det for tror at du kan få vand i motoren af det. har lige været nød til at skifte olie på min. og vandet kom ind når jeg satte slange på drevet og lod vandet løbe imens at båden var slukket.

  • #5   7. jul 2008 det skader da sikker ikke, men båd motorer er vel bygget til salt vand ? min svoger har købt en sprit ny 80 hk yamaha, han har kigget i instruktionsbogen efter gennemskylning efter brug og der er intet at finde om det, der imod vinter konservering tror jeg er en rigtig god ide

  • #6   28. jul 2008 Kasper se lige at få skiftet dine skvulpe klapper. ellers dør din motor næste gang du sejler og tager gassen af vil vandet komme ind i din motor. Til jer andre skylder i ikke motoren dør den meget hurtigt. tag bare et stykke aluminium og læg det i salt vand hent det efter en uge. sådan ser motoren ud inden i hvis i ikke skylder den. Har sejlet i mange år. Og sejler man indenbords er det en rigtig god ide at skille knæ og manifold af hvert 2. år. bare min erfaring. hygge ses på vandet.

  • #7   28. jul 2008 skal det forstås sådan at man ikke må åbne for vandtrykket hvis motoren ikke er igang ? lyder mystisk at der kan komme vand i oilen på den måde

  • #8   31. jul 2008 Du må gerne åbne for vandtrykket hvis dine skvulpe klapper er ok ellers er det en dårlig ide da der så kommer vand i motoren. gælder naturligvis kun indenbordsmotor.

Kommentér på:
Skyldning af motor+drev efter sejltur?

Annonce