{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.358 visninger | Oprettet:

David J
David J
Tilmeldt:
3. apr 2007
Følger: 1 Emner: 8 Svar: 21

Driftproblem. Johnson 50 hk 1972 {{forumTopicSubject}}

Hej bådfolk. købte sidste år min båd med denne johnson på. Havde småproblemer med tændspolerne. De blev skiftet og sejlede egentlig udemærket hele sidste år.

Har så i år givet den større service. Komplet ny vandpumpe, tændrør, lavet det meste om til mm (gearkassen) nyt geraolie samt værert alt el igennem.

Smed den så i baljen på den første tur i år. Den sejlede fint, lige indtil vi var på vej mod havnen igen. Vi tænder kun på en cyl.
Får den på land. konstaterer at det ene tænd rær er dårligt. Skifter begge til nye som nævnt ovenfor. Herefter kører den rigtig godt (på land med spulemuffe)

I baljen igen. Vil ikke starte. Den skyder lige en enkelt takt og ikke mere. Er egentlig villig nok, men vil ikke holde sig kørende.
Finder så ud af jeg kan løfte motoren og starte med lidt høj tomgang og hurtigt sænke den i gen. Så kører den, men ikke optimalt. Døjer med at holde igang nær man ligger den i gear. Men kommer man i gang sejler den egentlig fint.

Hvad kan der være galt?
Den sejler sikkert fint når der er dårligt vejr igen =(=(


Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  Driftproblem. Johnson 50 hk 1972
  • #2   27. jul 2008 Lyder meget som et karburator problem, skil karburatorene ad, og rens alle dele, i den lille dyse der sidder i som bestemmer benzinmængden, sørg for at rense den grundigt med trykluft, det er set før at der har siddet lidt og stoppede for benzin.

    tag dit brændstof filter af nu du er igang og rens det hvis der sidder skidt i. (jeg har været uheldig et par gange før så jeg tjekker hver gang hvordan mit brændstoffilter ser ud inden jeg tager ud og sejler


  • David J
    David J Tilmeldt:
    apr 2007

    Følger: 1 Emner: 8 Svar: 21
    #3   27. jul 2008 Jeg må sq nok hellere prøve at afmontere/renset de karbonader.
    Havde lige fat i min onkel. Han var inde på at det kunne være menbranpladerne der kunne være skadet. (hva mener i om sådan det) Den går jo fint på land og når den er kommet i gang (får omdrejninger) Men må nok hellerer kigge hele benzinvejen igennem.



  • David J
    David J Tilmeldt:
    apr 2007

    Følger: 1 Emner: 8 Svar: 21
    #4   27. jul 2008 Det som om den ikke kan tåle modtrykket (udstødning) ved lave omdr.

  • #5   27. jul 2008 Kig evt. om dine ventilplader lukker helt tæt, ellers kan det være årsagen

  • David J
    David J Tilmeldt:
    apr 2007

    Følger: 1 Emner: 8 Svar: 21
    #7   28. jul 2008 jens S. Jeg er enig med dig at tændingen skal være i orden Jeg kontrollerer den skam også. Jeg hælder dog mest selv til at problemet ligger på benzinruten.
    Grunden er at den faktist trækker helt pænt også under sejtræk. Og der vil jeg men at tændingen vil vise sin svage side hvis det var. Men igen.. det bliver kontrolleret.

    Christian X. Jeg tror vi snakker om det samme når du siger ventilplade. Jeg har her kaldte det for en menbranplade..

    Karbonade=>ind.manifold=>menbran/ventilplade=>krumtaphus


  • David J
    David J Tilmeldt:
    apr 2007

    Følger: 1 Emner: 8 Svar: 21
    #8   28. jul 2008 Vil lige tilføje: På den sidste tur syntes jeg den brugte markant mere benzin end den plejer.

  • #9   28. jul 2008 Det har jeg også prøvet før, det var fordi ventilpladerne ikke lukkede tæt, altså med det store benzinforbrug



Kommentér på:
Driftproblem. Johnson 50 hk 1972

Annonce